۰
صدیقی در نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

برخی روزه‌خواری می‌کردند و شعار می‌دادند و هم‌اکنون نیز با تمام توان آمده‌اند تا برخی از مراکز را بگیرند

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
برخی روزه‌خواری می‌کردند و شعار می‌دادند و هم‌اکنون نیز با تمام توان آمده‌اند تا برخی از مراکز را بگیرند
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه تقوا، بصیرت را به همراه دارد گفت: انسان می‌تواند جریان‌های نفوذی را با چراغ تقوا تشخیص دهد و بفهمد که چه کسی دشمن است و لباس دوست پوشیده و چه کسی دوست واقعی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آدم باید بتواند نفس عماره خود را سر جایش بنشاند، تصریح کرد: اگر انسان بتواند انگیزه‌های هوس در سخنرانی نداشته باشد، خدا حرفهای خوب را به زبان او جاری می‌کند.

وی با اشاره به دو نکته مهم در بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی افزود: یکی از این مسائل مسئله حیات و زندگی است. حیوان یک زندگی غریزی دارد ولی انسان بناست آیینه خدا و مظهر صفات حق تعالی باشد و باید زندگی‌اش رنگ خدا بگیرد.

صدیقی با تاکید بر اینکه تا انسان به خدا نرسد حیات ندارد، افزود: وجود پیامبر(ص) چشمه حیات بود و آمدن پیامبر(ص) اعلام حیات طیبه و انسانی بود. جاهلیت روح انسانی و الهی را از جامعه آن روز گرفته بود و زیر پا له کرده بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امروز هم جاهلیت مدرن آمده، اخلاق را کشته، عفت را از بین برده و خبری از عدالت، ایثار و وجدان نیست. این همه قتل‌های فجیع که بچه را جلوی چشم پدر و مادرش سر می‌برند و این دنیای غدّاری که امکانات بشر را غصب کرده است، از آنها حمایت می‌کند و یک همچنین جانورهایی می‌سازد.

وی با طرح این سئوال که کجای این مسئله انسانی است، ادامه داد: این سلطه فرهنگی که می‌خواهد همه را به رنگ خود درآورده و وجدان را بکشد، انقلاب ما، احیای روح انسانی بود و ما امروز باید برای دفاع از این قیام و نهضت به میدان بیاییم و دلمان برای بشریت بسوزد.

صدیقی افزود: ما باید به دنبال دمیدن روح انسانی و زندگی انسانی باشیم. ببینیم نفس وحیانی حضرت امام در منطقه چه کرد و در اقصی نقاط عالم امروز اسلام دلبری می‌کند. برخی برای این مکتب مظلومانه جان می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به زندانی بودن شیخ علامه زکزاکی در نیجریه ادامه داد: علامه زکزاکی که هنوز گرفتار و اسیر است، ۶ فرزند خود را به تبعیت از اربابش امام حسین(ع) تقدیم علی(ع) و مکتب ایشان کرده است. این خونها حیات است و اسلام را زنده نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس تمدن اسلامی گفت: تا زمانی که خود تمدن نداشته باشیم، استقلال کافی نخواهیم داشت. ماموریت و رسالت انقلاب اسلامی این است.

صدیقی تصریح کرد: دنیا با تبعیت از تجارب صدر اسلام و فتوحات مسلمانان در آن زمان و رایج شدن علم توسط اسلام پیشرفت کرده است. دانشگاه‌ها زاییده تلاش مومنان بوده است، اما آنها از این تجارب استفاده کردند. اولین رصدخانه را خواجه نصیرالدین طوسی برقرار می‌کند، اما آنها این تجارب علمی را گرفتند و معنویت و اخلاق را منها کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تمدن غربی‌ها از نظر ظاهری خیره‌کننده است، افزود: آنها به پوچی رسیده‌اند. آدم را دنیا سیر نمی‌کند و روح الهی دارد. انسان در دنیا به هر جا برسد احساس تگنا می‌کند و ما به دنبال این هستیم که با استفاده از تجارب آنها که به نوعی مقابله به مثل است تمدنی بسازیم که مبنایش اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم دنیا و آخرت را یکجا آباد کنیم. ما می‌خواهیم به معنا و لفظ یکجا محتوا ببخشیم. ما می‌خواهیم جامعه متمدن خداشناس، خداترس و معتقد به معاد داشته باشیم.

صدیقی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: ۹ دی از ایام‌الله و معجزه انقلاب است. این انقلاب پدیده قرآن و جلوه خدا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آنهایی که دل به غرب داده‌اند و دست و پا می‌زنند و تشکلات دارند و می‌خواهند این اسلام ولایی را که اگر جمهوریت در آن نبود مانند جمهوری‌های دیگر منطقه بود، با مشکل مواجه کنند، تصریح کرد: افتخار ما این است خون شهدای ما برای اسلام ریخته شده نه برای شکم این و آن. نه برای ریاست این جناح و آن جناح.  

صدیقی افزود: ۹ دی یکی از معجزات مانند جنگ هشت ساله بود. دشمنان برنامه‌ریزی کرده بودند و یقین داشتند در فتنه ۸۸ انقلاب را از پا درمی‌آورند و مردم را از انقلاب جدا می‌کنند، اما نه تنها کاری نتوانستند بکنند، بلکه ۹ دی فتنه ۸۸ را که به مراتب خطرناک‌تر از جنگ هشت ساله بود، خنثی کرد.

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸ کسانی که در انقلاب سابقه داشتند و اعتماد مردم را در زیر سایه امام(ره) و انقلاب جمع کرده بودند، مقابل انقلاب قرار گرفتند و منشاء آشوب بودند. آنها این آتش را روشن کرده و در آن می‌دمیدند.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه عده‌ای از مردم در ابتدا بصیرت نداشتند و فکر می‌کردند که به آنها جفا شده و رأیشان را کسی خورده است، تصریح کرد: تقلب مسئله‌ای بود که دلیل نداشت و به محکمه نرفته آنها می‌خواستند انتقام بگیرند و برای همین مردم را به خیابان‌ها کشیدند.

صدیقی تصریح کرد: من تعجب می‌کنم از کسانی که آن روز احساس تعهد نکرده و برای مردم دلسوزی نکردند و حاضر بودند تماشا کنند و مردم با دست خود، خود را از بین ببرند، ادعای ولایت فقیه می‌کنند اما عملا نبوده‌اند و این را ثابت کردند که ولایت فقیه را قبول ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در این واقعه به مقدسات ما و امام حسین(ع) جسارت شد، اما اینها محکوم نکردند. آمریکا و قدرت‌های بزرگ آمدند و از آنها حمایت کردند، اما آنها واکنشی نشان ندادند. سفارت انگلیس در این واقعه میدان‌داری می‌کرد اما آنها یک کلمه در مذمت آنها صحبت نکردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن می‌خواست روز قدس ما را منحرف کند، تصریح کرد: در داخل برخی روزه‌خواری می‌کردند و شعار می‌دادند، اما عجیب این است که اینها در این مدت نیز ابراز پشیمانی نکردند و هم‌اکنون نیز با تمام توان آمده‌اند تا برخی از مراکز را بگیرند.

مردم در ۹ دی چشم فتنه را کور کردند

صدیقی افزود: ۹ دی نشان داد خدا هست و خون شهدا همچنان می‌جوشد و نشان داد دست امام عصر(عج) هوای این مردم و انقلاب را دارد. مردم ما در ۹ دی چشم فتنه را کور کردند و انقلاب را به دنیا نشان دادند.

وی با اشاره به انتخابات آتی گفت: در انتخاباتی که در پیش داریم این شما و این وجدان شما؛ این شما و این بصیرت شما؛ این شما و این خون شهدای شما؛ این شما و این قدردانی از امنیت مثال‌زدنی که زیر پرچم ولایت میسر شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ولایت فقیه ما تجلی ولایت اهل بیت(ع) و مروج غدیر و ارزش‌ها است. ببینید باید چه کسانی را انتخاب کنید که در امنیت ما خلل وارد نشود. قطب جدیدی مقابل ولایت درست نشود.

صدیقی افزود: مسئله شورای نگهبان کافی نیست؛ لازم است اما کافی نیست. آن چیزی که کفایت می‌کند دین‌داری شما و بصیرت شماست. کسانی که دلشان برای امنیت شما نسوزد، وقتی احساس خطر کنند کشور شما را دچار ناامنی می‌کنند.

وی اظهار داشت: ببینید چه کسانی چه کارهایی کردند و به گذشته‌ها نگاهی بیندازید. چه کسانی چه وعده‌هایی دادند و آیا به وعده‌های خود عمل کردند، این اموری است که بصیرت انسان را در این مسیر اعتلا خواهد بخشید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان رحلت آیت‌الله شیخ محمد شجاعی را به حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان زنجان تسلیت گفت.

همچنین صدیقی در بخشی از خطبه اول نماز جمعه به مسئله بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: باید قدرت و نعمت‌های خدادادی را برای خدمت به مردم، کشورمان و گشودن گره‌های مشکلات مستضعفان به کار برد. بعضی‌ها تجربه و سواد لازم برای مدیریت را نداشتند ولی بنا بر دلایلی در پستی مسئول شده‌اند و این افراد روز قیامت باید پاسخگو باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: آنها که با جواز شرعی هم پست گرفته‌اند باید هر روز خدا را به یاد بیاورند و بدانند که خدا آنها را امتحان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از قدرت و نعمتی که خدا به آنها داده برای از بین بردن رکود، بیکاری و مشکلات مردم استفاده کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که پستی دارند باید شب و روز خود را یکی کنند تا بیکاری از بین برود، زیرا باعث فساد سیاسی و مشکلات فرهنگی می‌شود.

صدیقی ادامه داد: انسان‌هایی که کار دارند به فساد آلوده نمی‌شوند و اینهایی که فساد سیاسی پیدا می‌کنند، از روی بیکاری است. آدمی که کار داشته باشد و خادم مردم باشد، وقت ندارد به جنگ سیاسی در کشور بپردازد، زیرا مشغول خدمتگزاری است.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۷۸۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.