۰

عادل الجبیر: عربستان به وساطت کسی نیاز ندارد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان با طرح این مطلب که آل سعود به روسیه به چشم یک قدرت بزرگ نگاه می کند، روابط اقتصادی بیشتر با این کشور را خواستار شد.
وی با تاکید بر رویکرد قاطعانه ریاض به سرمایه گذاری در روسیه گفت: حجم تجارتی که در حال حاضر بین عربستان – روسیه وجود دارد کمتر از حد مورد انتظار دولت ریاض است. هر دوی ما عضو گروه جی ۲۰ (بیست اقتصاد بزرگ جهان) هستیم با این حال تبادلات تجاری و اقتصادی کمی با یکدیگر داریم و از همین رو است که ریاض خواهان تغییر این روند است.
اظهارات الجبیر در حالی مطرح شد که دامنه تنش ها بین ریاض- تهران به دلیل اعدام روحانی شیعه شیخ «نمر النمر» به دست آل سعود و به تبع آن اقدام یک جانبه عربستان و برخی از کشورهای عرب خاورمیانه به قطع روابط دیپلماتیک با ایران همچنان رو به افزایش است.
در این میان وی پیشنهاد مسکو را برای میانجی گری بین ایران و عربستان را به منظور ممانعت از افزایش تنش ها رد کرد و مدعی شد: عربستان به وساطت کسی نیاز ندارد.
وی ادعا کرد: ابتدا ایران باید رفتار خود را تغییر داده و تمایلش را برای عادی سازی رابطه با عربستان سعودی نشان دهد. تنها در این صورت است که ریاض هم رفتار مشابهی را اتخاذ می کند.
کد مطلب : ۶۸۴۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.