۰

دغدغه‌های پساتحریم برای مدیران عامل بانک‌ها

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
در جلسه مشترک هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با مدیران عامل بانک‌ها که با حضور مجید تخت روانچی برگزار شد تعدادی از مدیران بانکی به تشریح برخی دغدغه‌هایشان برای دوران پسا تحریم پرداختند.مجید قاسمی - مدیرعامل بانک پاسارگاد - درباره وضعیت سوئیفت در بانک‌های خصوصی در دوران تحریم ها گفت: در دوران تحریم‌ها سوئیفت بانک‌های خصوصی قطع نبوده و آنها توانستند خدمات خوبی را از طریق کارگزاران محدود خود ارائه کنند.
مدیر عامل بانک پاسارگاد تصریح کرد که برای نقل و انتقالات پولی برای بانک‌های خصوصی مشکلی وجود نخواهد داشت و امکان گشایش اعتبار اسنادی را داریم.
همچنین کوروش پرویزیان – مدیر عامل بانک پارسیان - با تشکر از فعالیت‌های ارزشمند بانک مرکزی و اقدامات آن در راستای تعامل منطقی با دنیا توضیح داد: باید ظرفیت‌های دوران تحریم حفظ شده و از ظرفیت هایی که از سوی دستگاه دیپلماسی ایجاد شده است برای توسعه اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی استفاده شود.
وی افزود: در اتاق بازرگانی ایران و تهران اقتصاد مقاومتی به عنوان موضوعی مهم در دستور کار قرار گرفته و قرار است در کمیسیون های اتاق بررسی شود. در مدت اخیر نیز شبکه بانکی با استفاده از فرصت ایجاد شده برای آموزش‌ها و تطبیق آن طراحی‌های لازم را انجام داده است.
پرویزیان همچنین به فعالیت‌های بانک پارسیان اشاره کرد و گفت:در این مدت توانستیم با چند کشور اروپایی در زمینه کارگزاری و پوشش بیمه‌ای روابط خود را برقرار کرده و تفاهم نامه‌هایی را به امضا برسانیم.
همچنین عقیلی – مدیرعانل بانک خاورمیانه – در ادامه تماس بانک مرکزی با 30 بانک خارجی و 10 کارگزاری را مد نظر قرار داد و گفت: برای اینکه به شکل مطلوب تری این روابط را برقرار کنیم، اگر تیمی از بانک مرکزی و وزارت خارجه تشکیل شود می تواند تاثیرگذار باشد.
ضرابی - مدیرعامل بانک سامان – عنوان کرد: از سال 1389 بانک سامان تمرکز خود را بر روی روابط بین المللی گذاشته است. خوشبختانه با تدابیر بانک مرکزی توانسته‌ایم روابط مثبتی را در بخش کارگزاری با بانک های خارجی ایجاد کنیم.
به گزارش ایسنا، در این جلسه مجید تخت روان چی اظهار امیدواری کرد که در روزهای آینده برجام وارد مرحله اجرایی شود.
کد مطلب : ۶۸۷۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.