۰

کلاهبرداری در فضای مجازی با طوطی سخنگو

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
رئیس پلیس "فتا" استان فارس در تشریح این خبر گفت: در طول چند روز گذشته تعدادی از همشهریان به پلیس "فتا" استان مراجعه و بیان کرد؛ در سایت های تبلیغاتی با یک آگهی مواجه شدند که در آن از فروش طوطی سخنگو با قیمت ارزان خبر داده بود.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: پس از تماس افراد با فروشنده، وی درخواست واریز نصف مبلغ واقعی از خریداران را می کرده که با توجه به ارزانی مبلغ اعلامی و تطمیع خریداران، تعداد 14 نفر به خواسته وی تن داده و مبلغ را به حساب متهم واریز می کنند. وی افزود: متهم پس از دریافت مبالغ واریزی دیگر به تلفن های مشتریان مالباخته پاسخ نداده و شماره آن ها را به بلک لیست گوشی خود انتقال می داده.
رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار کرد: مالباختگان پس از تشکیل پرونده و ارایه دستور قضایی به این پلیس مراجعه کردند که با توجه به افزایش تعداد شاکیان پرونده بلافاصله تیمی از متخصصان تشکیل و پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که متهم ظرف 24 ساعت شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.
سرهنگ "حسینی" بیان کرد: متهم در ابتدا نسبت به بزه انتسابی ابراز بی اطلاعی کرد که پس از دیدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و بیان داشت در حال پرسه زدن در سایت های فروش کالا و کاربر محور بودم که ناگهان فکری ذهنم را مشغول کرد به طوری که تمام شب را در حال برنامه ریزی و نحوه پیاده کردن آن بودم و در نهایت تصمیم گرفتم با تلفن و حساب جعلی آگهی را در چندین سایت فروش اجناس و کالا درج کنم.
وی از شهروندان درخواست کرد؛ در خرید های خود از سایت های کاربرمحور فروش اجناس دقت کنند و تا رویت نکردن کامل کالای مورد نظر از واریز پول به حساب فروشنده جدا خودداری نمایند.
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
کد مطلب : ۶۸۷۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.