۰

احتمال بازداشت فروزان از یک ماه تا 2 سال!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

حمید کلوانی نوری در گفت‌وگو با فارس در خصوص بازداشت محسن فروزان اظهار داشت: به استناد ماده 697 قانون بازپرسی اسلامی هر کس به وسیله انتشار مطلبی در روزنامه و یا درج مسائلی در جراید که مطالب غیر واقعی را صراحتا به کسی نسبت دهند و نتواند آن‌ها را اثبات کند مجرم خواهد بود.

وی ادامه داد: در ماده 698 قانون هر کس مطالبی را در جهت تشویش اذهان عمومی به وسیله هر چیزی اعم از روزنامه ها و جراید گرفته تا موارد دیگر مطالبی را مطرح کند جدای از اینکه مقاصد او ضرر مالی و یا معنوی داشته باشد و یا نداشته باشد علاوه بر اعاده حیثیت اقدام او جرم محسوب می‌شود. حال می‌خواهد این موضوع تلویحاً و یا تصریحاً به شخصی نسبت داده باشد.

وکیل فرهاد کاظمی خاطرنشان کرد: در ماده 607 قانون گذار برای مجرم از یک ماه تا یک سال حبس و 74 ضربه شلاق در نظر گرفته شده. همچنین در ماده 698 قانون گذار برای مجرم از دو ماه تا دو سال یا 74 ضربه شلاق پیش بینی کرده است. ضمنا در نامه‌ای به شماره 7 / 3849 مورخ 64/26/6 اداره حقوقی قوه قضائیه اگر کسی به منظور اضرار به غیر اکاذیبی را به شخصی نسبت دهد آن شخص قابل پیگیری خواهد بود.

 

نوری یادآور شد: با توجه به اینکه محسن فروزان و احسان وجدی مدتی پیش مطالبی را به اضرار فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان برخلاف حقیقت نسبت دادند و این موضوع باعث هتک حیثیت شکات شده حیثیت و شخصیت اجتماعی او را لکه دار کرده و در انظار  عمومی باعث شده تا او لطمه ببیند پرونده‌ای بر علیه فروزان و وجدی به خاطر اتهامات، تشویش اذهان عمومی‌، نشر اکاذیب و افترا و توهین در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد که پس از رسیدگی به شعبه دوم بازپرسی ارجاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق پرونده‌ای به شماره 940154 به ای مسئله رسیدگی شد که به دلیل عدم حضور این افراد برای رسیدگی حکم جلب سیار آن‌ها صادر شد و به علت اینکه محسن فروزان در دسترس بود او را بازداشت کردیم اما با توجه به اینکه احسان وجدی در دسترس نبود این موضوع امروز عملی نشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر وجدی تا فردا خود را برای رسیدگی به این پرونده معرفی نکند با توجه به آدرس جدیدی که امروز از او پیدا کردیم از مقام قضایی درخواست خواهیم کرد تا برای صدور نیابت و جهت دستگیری او به کرج بروند.

وکیل فرهاد کاظمی یادآور شد: با توجه به اینکه موکلم امشب همراه سیاه جامگان به اردوی ترکیه خواهد رفت او اختیارات کامل را به بنده داده است تا در صورتی که فروزان و وجدی ابراز ندامت و پشیمانی کردند هرگونه مساعدت به جهت همکاری با آن‌ها صورت بگیرد. امیدوارم این افراد با ابراز ندامت و پشیمانی در ادامه فعالیت ورزشی خود موفق‌ ظاهر شوند و مسئله‌ای نباشد.

کد مطلب : ۶۸۷۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}