۰

کومور روابطش را با ایران قطع کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲
به گزارش بلومبرگ، کومور پس از جلسه امروز پنجشنبه هیئت دولت این کشور، در بیانیه ای اعلام کرد روابطش را با ایران قطع کرده است و خواستار خروج سفیر ایران از این کشور شده است.

هفته گذشته نیز وزارت خارجه جمهوری کومور سفیر خود در ایران را فراخواند.‎ وزارت خارجه کومور با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، بر همبستگی خود با عربستان سعودی تأکید کرد.‎

مجمع‌الجزایر قُمُر یا کومور، مجمع‌الجزایری است در جنوب شرقی آفریقا در آبهای اقیانوس هند و در شرق سواحل موزامبیک و شمال غربی ماداگاسکار قرار دارد. مساحت آن به ۲۲۳۶ کیلو مربع بالغ می‌گردد.

تنش میان ایران و عربستان به دنبال اقدام ریاض در اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعی و در پی آن، حمله شماری از افراد خودسر به اماکن دیپلماتیک سعودی در ایران بالا گرفت.

با وجود محکومیت این حمله از سوی ایران، عربستان آن را بهانه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران قرار داد و سایر کشورهای عربی را نیز تشویق کرد با پیروی از ریاض، روابط با ایران را متوقف کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۸۹۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.