۲
۷
از زنی در جنوب تا مرتضی پاشایی

امان از "فیلمهای موبایلی" در بیمارستانها

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
امان از "فیلمهای موبایلی" در بیمارستانها
مرتضی پاشایی خواننده جوان کشور روز جمعه درگذشت و تجمعات مختلفی از سوی هواداران او در تهران و شهر های مختلف برگزار شد اما آنچه که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد فیلمی از آخرین لحظات زندگی پاشایی است.

این تصاویر اگر چه مشخص نیست توسط چه کسی فیلمبرداری شده اما فضای اتاق نشان می دهد که این امکان فقط برای خانواده یا پرسنل بیمارستان مهیا بوده با توجه به اینکه امکان ندارد خانواده او از لحظات وحشتناک درد و رنج عزیزشان فیلمبرداری کرده باشند پس باید ریشه این اقدام ضد اخلاقی را در بیمارستان جستجو کرد.

انتشار این دو فیلم در یک بازه زمانی کوتاه، از بروز یک بحران اخلاقی در بیمارستان های کشور حکایت دارد و آن نبودن امنیت روانی بیماران است ، در حالی که بیمارستان می بایست محل آرامش و تسکین و بهبود آلام بیماران باشد.

متأسفانه شرایط به گونه ای است که هر لحظه ممکن است فیلمی از یک بیمار در شبکه های اجتماعی نشر یابد و به نوعی درد و رنجی دیگر برای بیماران و خانواده شان باشد.

آنچه مسلم است در شعار و منشورهای سازمانی بیمارستان ها رازداري ، پرده پوشي و حفظ اسرار بيماران يك وظيفه اخلاقي و قانوني برای بیمارستان ها عنوان می شود اما به نظر می رسد دستگاه های متولی نظام سلامت به خصوص وزارت بهداشت می بایست در عمل برای جلوگیری از جدی تر شدن بحران فیلم های موبایلی بیماران تدبیری بیاندیشند.
مرجع : عصرایران
کد مطلب : ۶۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
علی
۱۳۹۳/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۴
اگر من به جای رییس بیمارستان بهمن بودم حتمن دستور میدادم که هیج پرسنلی حق استفاده از تلفن همراه را ندارد و چنین شرطی برای استخدام میگذاشتم تا با قبول آن بهترین ها و دلسوزترین ها را انتخاب کنم باید به حال همچنین بیمارستانهای تاسف خورد.
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ۱۵:۴۳
Kolan bab shode melat ta ye chi mishe 2orbin mikeshan biron! kheiliiiiii zeshte
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.