۰

مجلس نمی تواند همزمان بودجه و برنامه ششم را بررسی کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۹
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر ارائه همزمان لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه در روزهای آینده به مجلس،گفت:‌ طبق قانون، مجلس باید ابتدا برنامه ششم توسعه بررسی و تصویب کند و سپس بر اساس آن به بررسی لایحه بودجه سال 95 بپردازد.
عبدالرضا مصری، با ابراز بی اطلاعی از علت تصمیم دولت در ارائه همزمان لایحه بودجه 95 و برنامه ششم توسعه به مجلس،گفت: مناسب بود دولت لایحه برنامه ششم توسعه را در شهریور به مجلس ارائه می داد تا مجلس بر اساس جدول زمان‌بندی خود این برنامه را بررسی کند.
وی، ادامه داد: در حال حاضر دولت به دلایلی تصمیم گرفته است که همزمان این دو لایحه را به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز مقدمات لازم را برای این موضوع درنظر گرفته و البته همانطور که در قانون آمده است مجلس نمی تواند دو لایحه را همزمان با هم بررسی کند و آن اولویتی که اشاره کرده ام باید مورد توجه قرار بگیرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه تمهیداتی اندیشیده شده است که فرصت کمتری از مجلس برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه و بودجه 95 گرفته شود، ادامه داد: در حال حاضر در مجلس سه کمیسیون تلفیق تشکیل شده که یکی از آن‌ها به منظور نهایی شدن برخی از قوانینی است که در برنامه های گذشته مورد توجه قرار گرفته و دو کمیسیون تلفیق دیگر نیز برای بررسی برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 ایجاد شده است و وقتی این لوایح از سوی دولت به مجلس ارائه شود این سه کمیسیون فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
مصری، تصریح کرد: در قانون بر این موضوع تاکید شده است که اگر دولت در مهلت مقرر شده لایحه بودجه را به مرکز شورای اسلامی ارائه ندهد باید همراه لایحه بودجه، لایحه بودجه چند دوازدهم را ارائه کند و دوستانی که می‌گویند به این موضوع احتیاجی نیست احتمالا از قانون اطلاعی ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به دیرکرد دولت در ارائه لایحه بودجه 95 ، در اول فروردین سال آینده دولت اجازه برداشت و پرداخت ندارد و در قانون این موضوع پیش‌بینی شده است که برای اینکه کار دولت قفل نشود دولت لایحه چند دوازدهم به مجلس ارائه دهد تا بر اساس این لایحه فعالیت‌های دولت به پیش برود تا مجلس نیز بتواند کل بودجه را بررسی کند.
مصری با تاکید بر اینکه ما در مجلس تلاش می‌کنیم تاخیر ایجاد شده از سوی دولت را جبران کنیم، افزود : نمایندگان از شرایط دولت اطلاع دارند و ‌آنچه که ما بیان می‌کنیم بر اساس قانون است.
 
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما
کد مطلب : ۶۹۱۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.