۰

۱۰ تا ۱۵ درصد ردصلاحیت شده ها در بررسی مجدد تایید می شوند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۱
وی ادامه داد: از ۱۲ هزار نفر داوطلب این انتخابات حدود ۲۶ درصد رد صلاحیت و صلاحیت ۲۸ درصد نیز احراز نشده است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه گروهی از داوطلبان از انتخابات انصراف داده اند، تصریح کرد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، هیئت نظارت ۴۶ درصد و در دوره هشتم ۴۰ درصد صلاحیت داوطلبان را تأیید کرده بود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان افزود: احتمال دارد در مرحله بعدی که شورای نگهبان صلاحیت داوطلبان را بررسی می کند حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد به داوطلبان تأیید صلاحیت شده اضافه شوند.

ره پیک با تاکید براینکه صلاحیت ها باید با قانون تطبیق داده شود، گفت: بیش از ۸۷۰۰ نفر از کسانی که داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند برای نخستین بار است که در این انتخابات شرکت کرده اند.

وی افزود: بیش از سه هزار نفر نیز سابقه شرکت در انتخابات مجلس را داشته اند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با تأکید بر اینکه معیار شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات قانون است، افزود: اگر در قانون شرایطی برای احراز صلاحیت باشد شورای نگهبان به آن عمل می کند.

ره پیک با بیان اینکه در بندهای قانون برای بررسی صلاحیت ها چیزی به عنوان جناح سیاسی نیست و معیارهای قانونی ربطی به این بحث ها ندارد، گفت: بیشتر افرادی که احراز نشدن صلاحیت آنها مشخص شده است کسانی هستند که برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شده اند و ممکن است در جناح بندی ها حضور نداشته باشند.

وی در زمینه رایزنی اشخاص با شورای نگهبان درباره صلاحیت ها گفت: رایزنی رسمی با شورای نگهبان درباره صلاحیت ها وجود نداشته البته ممکن است به طور طبیعی برخی افراد با برخی اعضای شورای نگهبان تماس هایی داشته باشند.

ره پیک افزود: اطلاعی از تشکیل گروهی برای رایزنی با شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی نداریم و رایزنی که در آن بنشینیم و تفاهم کنیم موضوعیت ندارد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: هیچ رایزنی نیز از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان وجود نداشته است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۹۳۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.