۰

یک چهره شناخته شده در پشت پرده حمله به سفارت عربستان

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
محمدرضا محسنی‌ثانی  تصریح کرد: متاسفانه فردی با توجه به سوابق سوئی که داشته، توانسته است سازمان و ساختاری به بعضی از نیروهایی که نسبت به وی شناخت نداشته‌اند، بدهد.
وی افزود: این شخص در گذشته نیز حرکت‌هایی از این دست انجام داده و در شهرستان‌های مختلف، تندروی‌هایی داشته و سوابقی از او در این‌گونه مسائل وجود دارد. در این حادثه نیز آنها توانسته‌اند عده‌ای را جمع و ساماندهی کرده، به یک‌باره از ساعت ١٠:٣٠ شب به بعد حمله‌ای را به ساختمان سفارت داشته باشند و در مقابل خویشتن‌داری و اغماضی که نیروی انتظامی داشته اقدام به آتش‌زدن سفارت کنند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر برخورد شدیدی با این افراد صورت گرفته است و تعداد زیادی از آنها دستگیر شده‌اند و فردی که در حقیقت آمر اصلی بوده و از خارج به نیروهایش فرمان می‌داده و آنها را کنترل می‌کرده به محض ورود به کشور دستگیر شده و در حال محاکمه است.
 
وی گفت: احساس ما این است که این فرد با توجه به بنیه ضعیفی که از نظر ایمانی و اعتقادی داشته و تقریبا فردی بسیار سطحی هم بوده است، این اقدامات را انجام داده است. ضمن اینکه او تاکنون ناهنجاری‌هایی را از خود بروز داده است که سوابق او به‌ عنوان یک نیروی افراطی موجود است.
محسنی ثانی تاکید کرد: این اتفاق، خودجوش نبوده بلکه کاملا سازماندهی شده بود اما درباره وابستگی آنها به جریان تشیع انگلیسی باید بگویم که چنین چیزی صحیح نیست و وابستگی میان این عناصر خودسر و این جریان وجود نداشته است. با این حال دستگاه قضایی باید برخورد جدی با این پرونده داشته باشد؛ چراکه متاسفانه با چنین رفتارهایی در گذشته برخورد جدی نشده است و این اتفاقات تکرار شده است اما انتظاری که از دستگاه قضایی می‌رود بررسی زوایای مختلف این پرونده و شناسایی، معرفی و مجازات اخلالگران و اهمال‌کنندگان در این حادثه است تا حوادثی از این دست به امنیت کشور آسیب وارد نکند.
مرجع : روزنامه شهروند
کد مطلب : ۶۹۳۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.