۰

زیرآب آندرانیک تیموریان را در مسیر استقلال زدند!

تاریخ انتشار
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
آندرانیک تیموریان در حالی با سایپا به توافق رسید که خیلی ها فکر می کردند این بازیکن اگر قرار باشد در ایران بازی کند به استقلال می رود.اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه به نظر می رسد آندو در مسیر حرکت به سمت باشگاه استقلال راهنما زده و از اولین دور برگردان خودش را به باشگاه سایپا رسانده است.
حرفي كه باعث ناراحتي تيموريان شد؛ گزينه اول ما برادر نويدكياست
* آندو از نيم‌قدمي استقلال به سمت سايپا راهنما زد و با تيمي كه نيم‌فصل اول كاپيتان سابق تيم ملي را در اختيار داشت، به توافق رسيد تا سايپا در نيم‌فصل دوم با كاپيتان فعلي تيم ملي به مصاف حريفان برود.
قيمت بالا بود يا پرويز نمي‌خواست؟
از همان لحظه اول كه خبر توافق آندو و سايپا رسانه‌اي شد، دلايل متنوعي براي توافق نكردن تيموريان و استقلال به گوش رسيد و اين گمانه‌زني‌ها همچنان ادامه دارد...
عده‌اي مي‌گويند پرويز مظلومي از اول هم آندو را نمي‌خواست و فقط براي اين‌كه بعدها هواداران او را سرزنش نكنند، به افشارزاده گفت با تيموريان پاي ميز مذاكره بنشيند.
گروهي ادعا مي‌كنند مبلغ درخواستي آندو سنگين بود و استقلال نمي‌توانست 800 ميليون تومان طلب سال قبل، 700 ميليون پيشنهاد مالي فصل جاري و چندصد ميليون ماليات فصل گذشته را بپردازد.
بعضي‌ها هم مدعي هستند آندو اصلاً براي مذاكره به دفتر افشارزاده نرفته بود و فقط مي‌خواست تكليف مطالبات خود را روشن كند كه افشارزاده هم به سبك «سنگ مفت، گنجشك مفت» يك سنگي انداخت و پيشنهادي داد كه نگرفت و آندو گفت مبلغ پيشنهادي شما اصلاً به خواسته من نزديك نيست!
اما حالا شايعه جديدي به گوش مي‌رسد، شايعه خوردن زيرآب آندو تيموريان از سوي يك بازيكن بانفوذ در حدفاصل تماس افشارزاده با آندو تا مذاكره رودرروي اين دو!
مذاكره اوليه با سايپا به بن‌بست رسيده بود
آندو ظهر ديروز مذاكره كوتاهي با سايپا داشت. او يك ميليارد و سيصد ميليون براي نيم‌فصل خواست و سايپا چرتكه انداخت و گفت؛ «فقط 13 بازي تا پايان فصل مانده و نمي‌توانيم در ازاي هر بازي صدميليون به تو بدهيم، تازه امكان دارد تو بعضي بازي‌ها را هم به دليل محروميت يا مصدوميت از دست بدهي!»
زيرآب‌زني در مسير باشگاه
سايپا رقم پايين‌تري به آندو پيشنهاد داد و انگار تيموريان به سرش زد با همين رقم كمتر براي استقلال بازي كند... با تماس‌هاي تلفني قرار مذاكره گذاشته شد. استقلالي‌ها ابتدا از حضور آندو استقبال كردند اما در حالي كه تيموريان در مسير باشگاه استقلال بود، يك عضو بانفوذ مجموعه آبي زيرآب تيموريان را زد. گويا اين بازيكن با افشارزاده تماس مي‌گيرد و به او مي‌گويد درخواست يك ميليارد و سيصد ميليون توماني آندو از سايپا در رسانه‌ها پيچيده و اگر شما حتي با نصف اين قيمت هم او را جذب كنيد، بازيكنان استقلال كه همه طلبكار هستند، باورشان نمي‌شود و اين رقم تيم را به‌هم مي‌ريزد. افشارزاده هم اين توصيه را مي‌پذيرد و وقتي روبه‌روي آندو مي‌نشيند، حرف‌هايي مي‌زند و ارقامي پيشنهاد مي‌دهد كه تيموريان «نه» بگويد.
راست و دروغش گردن راوي كه مي‌گفت افشارزاده به آندو گفته حرفي از طلب 800 ميليوني فصل قبل نزن، ماليات گذشته را هم از ما نخواه و براي امسال هم 450 ميليون قرارداد ببند كه 30 درصدش را اول به تو مي‌دهيم و مابقي هم مثل بقيه بازيكنان، يعني هر وقت به آنها پول داديم، به تو هم مي‌دهيم!
حرفي كه باعث ناراحتي آندو شد
آندو هاج و واج مي‌ماند كه استقلالي‌ها اگر او را نمي‌خواستند و يا چنين شرايطي داشتند، چرا تقاضاي مذاكره حضوري كردند؟! البته شايعه شده حرفي كه باعث ناراحتي آندو شد، چيز ديگري بود! استقلالي‌ها به او گفتند گزينه اول ما و مظلومي، برادر محرم نويدكياست و اگر سپاهان، رسول نويدكيا را به ما ندهد، با تو قرارداد مي‌بنديم.
البته هيچ‌كس اين نقل قول را تأييد نمي‌كند اما به هر حال پشت درهاي بسته اتفاقاتي افتاد كه آندو راضي شد به سايپا تخفيف بدهد و با اين باشگاه قرارداد ببندد.
توصيه كروش به كاپيتان
گويا آندو بعد از مشورت با كارلوس كروش، تمايل پيدا كرده بود به استقلال برگردد. مي‌گويند در دوحه، كروش با آندو حرف زده و به او گفته به تيم قعرنشين مسيمير قطر يا تيم‌هاي چيني و تايلندي نرو و سعي كن به تيمي بروي كه صدرنشين باشد. شايعه شده عبدا... ويسي هم كه در دوحه حضور داشته، به آندو پيشنهاد بازي در استقلال خوزستان را داده كه تيموريان از او عذرخواهي كرده و گفته نمي‌توانم براي زندگي به خوزستان بيايم... كروش به اين فكر مي‌كرد كه بازي در چين و تايلند و پروازهاي طولاني براي همراهي تيم ملي، آندو را خسته مي‌كند و بازي در تيم قعرنشين هم به شخصيت كاپيتان تيم ملي لطمه مي‌زند.
ترس از دودستگي در استقلال
جالب است بدانيد در جمع استقلالي‌ها شايعه شده همين فاكتور كاپيتان تيم ملي بودن، باعث شد زيرآب آندو در استقلال بخورد چون اگر آندو استقلالي مي‌شد، ممكن بود ملي‌پوشاني مثل خسرو حيدري، اميد ابراهيمي و حتي جوان‌ترهايي مثل ميثم مجيدي و... به سمت آندو گرايش پيدا كنند و در تيم دودستگي به وجود بيايد!
صدالبته آندو حالا كه به سايپا پيوسته، مي‌گويد اصلاً قصد بازي در استقلال نداشت!
 
مرجع : روزنو
کد مطلب : ۶۹۵۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.