۰

بچه های کدام فصل قوی تر از بقیه هستند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
افرادی که در پاییز به دنیا می‌آیند به علت جذب ویتامین D بیشتر در دوران بارداری، قوی‌‌تر از کودکان متولد ماه‌های دیگر هستند.راز اینکه چرا برخی افراد سریع‌تر، قوی‌تر و متناسب‌تر هستند و مزایای رقابتی بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند ممکن است با ماه تولد آن‌ها مشخص شود. تحقیقی جدید که در مجله بین‌المللی پزشکی ورزشی منتشر شد نشان داد که کودکان متولد پاییز، به خصوص آن‌هایی که در ماه اکتبر و نوامبر به دنیا می‌آیند سریع‌تر، متناسب‌تر و قوی‌تر هستند.

تحقیقی که بر روی 8550 دختر و پسر 10 تا 16 ساله انجام شد، نشان داد که ماه تولد کودکان می‌تواند سبب تفاوت‌های قابل توجهی در آمادگی جسمی، وضعیت قلبی عروقی، قدرت عضلانی و سرعت عمل آن‌ها شود. نتایج این تحقیق نشان داد که کودکان متولد نوامبر و اکتبر به ترتیب قوی‌ترین و متولدین ماه آوریل کمترین میزان قدرت بدنی و سرعت را داشتند.

گفته می‌شود که ورزش و پیشرفت در آن در کودکان همواره با پدیده تاثیر سن مشخص می‌شد و این بدان معناست که احتمال دارد ورزشکاران موفق در ماه‌های خاص و گروه سنی خاصی متولد شده باشند. تولد در 12 ماه سال به احتمال زیاد به تفاوت در بلوغ جسمی مرتبط است و تولد در برخی ماه‌ها مزیت رقابتی و تناسب بدنی نسبت به ماه‌های دیگر دارند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۹۷۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.