۰

انتظار کری برای تاریخ مذاکرات سوریه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
انتظار کری برای تاریخ مذاکرات سوریه
جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت انتظار دارد تاریخ دقیق مذاکرات سوریه،‌که پیش از این قرار بود امروز در شهر ژنو سوئیس برگزار شود، ظرف یکی دو روز آینده «روشن شود.»

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که اصلی‌ترین مانع در مسیر برگزاری مذاکرات سوریه که قرار است با حضور نمایندگان دولت و معارضین برگزار شود، تعیین ترکیب هیئت معارضه است، که با اصرار ریاض بر اثرگذاری در این فهرست، با مشکل مواجه شده است. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، کری که به لائوس سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت که با استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، که گفته می‌شود از کارشکنی عربستان ناراضی است، توافق کرده که فعلا دعوتنامه‌ای برای هیئت‌ها ارسال نشود، تا زمانی که رایزنی‌ها در این رابطه تکمیل شده و «همه چیز مرتب شود.»

نشریه فارین پالیسی اوایل هفته گزارش کرد که دی‌میستورا در نشست هفته گذشته شورای امنیت که به صورت غیرعلنی و با موضوع سوریه برگزار شد، بدون نام بردن از عربستان از تلاش برخی کشورها برای دیکته کردن خواسته‌های خود از طریق گروه موسوم به «کمیته عالی مذاکرات» که در ریاض مستقر است و صلب حق سازمان ملل برای تدوین ترکیب هیئت معارضین انتقاد کرده است. 

بر اساس توافق صورت گرفته در دور قبلی مذاکرات سوریه که یک ماه قبل در شهر وین اتریش و با حضور نمایندگان نزدیک به 20 کشور برگزار شد، قرار بود سازمان ملل «فهرستی حداکثری» از معارضین تشکیل دهد، اما کمیته عالی مذاکرات که تحت حمایت عربستان قرار دارد، فهرستی تهیه کرده که به گفته کارشناسان هم فراگیر نیست و هم در آن اسامی گروه‌های چون احرار الشام قرار دارند که رسما با القاعده بیعت کرده‌اند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۹۷۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.