۰

آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران-ایتالیا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
آغاز مذاکرات جدید نفتی ایران-ایتالیا
پس از امضای یک قرارداد حدود ۴ میلیارد دلاری نفتی بین سایپم ایتالیا و ایران در حاشیه سفر رئیس جمهوری به این کشور اروپایی، دور جدید مذاکرات شركت مناطق نفت‌خيز جنوب به‌عنوان بزرگترین شرکت بهره‌بردار نفت ایران و شركت «SSE ايتاليا» هم به منظور توسعه همکاری‌های جدید در صنایع نفت و گاز آغاز شد.
علاوه بر این، زمزمه‌هایی درباره بازگشت شرکت انی ایتالیا در برخی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت و گاز ایران همچون فاز سوم توسعه میدان نفتی دارخوین و اجرای یک فاز استاندارد در پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز آغاز شده است.
با این وجود هفته جاری و همزمان با اجرايي شدن برجام و شروع دوره پساتحريم، هیاتی متشکل از نمايندگان شركت ايتاليايي SSE با سفر به اهواز در نشستی مشترک با مدیران شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، به ارائه توانمندي‌ها و راهكارهاي توسعه همكاري‌هاي دو جانبه پرداختند.  
نمايندگان شرکت SSE در نشست مشتركي با كارشناسان شرکت نفت‌خیز جنوب علاوه بر رايزني و مذاكرات در خصوص نحوه تأمين تجهيزات كنترل توربين‌ها و كمپرسورهاي گازي و ارائه راهکارهای بهبود سيستم‌هاي قديمي تقويت فشار و انتقال گاز، پيشنهادهايي در خصوص برگزاري دوره‌هاي آموزشي و تخصصي مشترك در حوزه صنایع نفت و گاز ایران مطرح كردند.
از سوی دیگر راهبري مطالعات امكان سنجي، اجراي طرح‌هاي مهندسي پايه و تفصيلي و تشریح فرآيند خدمات پس از فروش از ديگر مباحثي بود كه طرف ايتاليايي در اين نشست ارائه كرده است.
SSE ایتالیا یک شركت فعال بين‌المللي در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي است كه در زمينه تعميرات، تأمين و ساخت انواع تجهيزات فرآيندي همچون كمپرسورها و توربين‌هاي گازي و ساير تجهيزات مرتبط در صنايع نفت و گاز و همچنین ارائه خدمات مختلف فني و مهندسي در کشورهای مختلف جهان فعاليت دارد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۹۹۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.