۰

لزوم تغییر نرخ عوارض شهرداری‌ها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
لزوم تغییر نرخ عوارض شهرداری‌ها
مهدی چمران در بیست و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در بودجه عمومی کشور ردیف بودجه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر گرفته نمی‌شود گفت: شهرداری‌ها باید با تعاملی سازنده مورد حمایت دولت قرار گیرند.وی افزود: شورای عالی استان‌ها عصاره، چکیده و منتخب شوراهای کشور است و با داشتن 117 هزار عضو شورایی در شهرها و روستاهای مختلف می‌تواند ظرفیت و پتانسل مناسبی برای کمک به دولت باشد.
وی ادامه داد: در کلانشهرها شوراهای اسلامی شناخته‌تر شده‌ هستند. این در حالی است که خالص‌ترین خدمات را شوراهای روستا با کمترین امکانات ارائه می‌کنند. بی‌تردید فعالیت صورت گرفته از طریق شوراها باعث تحول در شهرها و روستاها شده است. شوراها ظرفیت بسیار خوبی دارند اما متاسفانه دولت به این ظرفیت کمتر توجه کرده و از آن بهره لازم را نبرده است. بی‌تردید بسیاری از مشکلات مردم با مداخله شوراها حل و فصل خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت و پتانسیل شوراها در حل مشکلات و معضلات مردم تاکید کرد: در دو مقطعی که شوراها و دولت تعامل خوبی داشتند شاهد پیشبرد اهداف دولت بودیم از جمله در زمینه افزایش نرخ کرایه‌ها و افزایش نرخ بنزین. اما علی رغم ظرفیت موجود هنوز جایگاه واقعی شوراها در بین دولتمردان و مردم به درستی تبیین نشده است.
چمران با اشاره به حضور وزیر نیرو در این اجلاس گفت: آنچه که در ارتباط با وزارت نیرو باید مطرح شود این موضوع است که مساله آب و کمبود منابع آبی یکی از مشکلات اساسی در کشور محسوب می‌شود و وزارت نیرو باید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشد.
وی ادامه داد در حال حاضر براساس آمار 90 درصد آب کشور برای مصارف کشاورزی، دو الی سه درصد برای مسائل صنعتی و مابقی برای مصرف شرب مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از روستاها از جمله روستاهای استان کرمان و یزد هم اکنون از طریق تانکر آب شرب خود را دریافت می‌کنند. باید توجه ویژه‌ای به مساله آبرسانی شهروندان در سراسر کشور شود.
وی با تاکید بر استفاده از تکنولوژی‌های روز و سیستم‌های مدرن برای آبرسانی در بخش کشاورزی گفت: با این کار می‌توان تا 50 درصد صرفه‌جویی در منابع آبی داشته باشیم و از این طریق تامین آب شرب کشور نیز بهتر انجام خواهد شد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۷۰۰۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.