۰

آزار و اذیت دختران پایتخت در پراید 111

تاریخ انتشار
جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
در ساعت 16:30 مورخه 14/10/1394 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 132 شهرزیبا به مأمورین اعلام کرد که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید 111 ( هاچ بک ) سفید رنگ مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است . 

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور دادیار اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم مبارزه با سرقت های بعنف پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

اظهارات مالباخته ( شاکیه ) : 

خانم جوان ( شاکیه ) پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت : " در مورخه 09/10/1394 به عنوان مسافر ، از فلکه دوم صادقیه به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم ؛ پس از طی مسافتی کوتاه ، ناگهان راننده جوان پراید با سلاح سرد به سمت من حمله ور شد و مبلغ 200 هزار تومان وجه نقد و گوشی تلفن همراه مرا سرقت کرد " . 

شاکیه در ادامه اظهاراتش با اشاره به این مطلب که راننده پراید قصد آزار و اذیت او را نیز داشته اما وی در برابرش مقاومت کرده ، به کارآگاهان گفت : " با وجود سرقت تمامی پول ها و گوشی تلفن همراهم ، متوجه شدم که راننده پراید قصد آزار و اذیت مرا دارد اما من به شدت در برابرش مقاومت کردم ؛ او نیز با مشاهده مقاومت شدید من در برابرش که حتی به ضرب و شتم من نیز انجامید ، مرا در خیابان آزادی از ماشین به بیرون پرتاب کرد و خودش با ماشین از محل فرار کرد " . 

طرح شکایات مشابه : 

همزمان با طرح اولین شکایت در خصوص زورگیری و آزار اذیت زنان توسط راننده خودرو پراید هاچ بک سفید رنگ ، شکایات مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در مناطق آریاشهر ، تهرانسر ، استاد معین ، صادقیه و طرشت به پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد . 

شناسایی و دستگیری متهم : 

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با بررسی مشخصات اعلام شده در خصوص نوع و رنگ خودرو ، شخص راننده و ... اطمینان پیدا کردند که جرایم اخیر در خصوص زورگیری و قصد آزار و اذیت زنان جوان ، همگی توسط یک نفر صورت گرفته است ؛ لذا با استفاده از اطلاعات بدست آمده از شکات ، انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار بنام "مهدی . الف" ( 25 ساله ) شدند که در سال های 1384 و 1391 نیز دستگیر و روانه زندان شده بود . 

با شناسایی دقیق تصویر متهم توسط شکات و مالباختگان ، مخفیگاه وی نیز در بلوار فردوس – حسن آباد شناسایی و سرانجام کارآگاهان با اطمینمان از حضور وی در داخل مخفیگاهش ، متهم را در مورخه 29/10/1394 و در زمان خواب و استراحت نیمروزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 

طرح دوستی و آشنایی با دختران از طریق شبکه های مجازی : 

در بازرسی از مخفیگاه "مهدی . الف" ، کارآگاهان موفق به کشف تعداد زیادی گوشی های تلفن همراه ، کیف های زنانه و همچنین تعداد قابل توجهی مدارک شناسایی متعلق به خانم های جوان از مخفیگاه متهم شدند ؛ متهم در اعترافات اولیه مدعی شد که تمامی آنها را به شیوه ای یکسان و در پوشش مسافرکشی سرقت کرده اما پس از شناسایی تعدادی از شکات جدید و مراجعه آنها به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که متهم علاوه بر شیوه زورگیری به شیوه مسافرکش ، در شبکه های مجازی بویژه تلگرام نیز فعالیت داشته و در این شبکه ها پس از آشنایی اولیه با دختران و زنان جوان ، ابتدا به قصد ایجاد اطمینان پیشنهاد ازدواج را مطرح و در ادامه اقدام به سرقت اموال نموده است . 

یکی از شکات با طرح این موضوع که متهم با طرح پیشنهاد ازدواج قصد فریب وی را داشته اما موفق به این امر نگردیده ، به کارآگاهان گفت : "بنده از طریق تماس و پیام های مکرر شخصی ناشناس که بعدا مشخص شد نامش مهدی است ، با این شخص آشنا شدم ؛ در همان تماس های اولیه ، مهدی به من پیشنهاد ازدواج داد !!!!!!!!! . در همان [ جلسه ] اول ملاقات بود که متوجه شدم او قصد فریب مرا دارد اما در برابر خواسته اش مقاومت کردم " . 

شاکیه در خصوص سرقت اموالش توسط متهم نیز به کارآگاهان گفت : " پس از آنکه مهدی متوجه شد نمی تواند [ با چرب زبانی ] مرا فریب دهد ، به بهانه خرید خوراکی از سوپر مارکت مرا از ماشین پیاده کرد ؛ در حالیکه کیف دستی ام حاوی مقادیری پول ، گوشی تلفن همراه و ... در داخل ماشین قرار داشت ، مهدی [به بهانه برداشتن کیف پول ] مجددا به محل پارک خودرو مراجعه و در یک لحظه از محل متواری شد " . 

انگیزه متهم : 

متهم پرونده در همان مراحل اولیه تحقیقات عنوان داشت که به هیچ عنوان با انگیزه مالی اقدام به ارتکاب جرایم خود نکرده و این اقدامات مجرمانه را صرفا به قصد "انتقام گیری" انجام داده است . 

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به "اعتراف صریح متهم به سرقت و زورگیری از زنان جوان" ، "تلاش برای فریب آنها از طریق طرح دوستی و یا پیشنهاد ازدواج" و "شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان" ، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات بویژه بانوانی که توسط راننده جوان یک دستگاه خودرو پراید 111 ( هاچ بک ) سفید رنگ مورد سرقت و یا آزار و اذیت قرار گرفتند دعوت می شد تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

مرجع : برنا
کد مطلب : ۷۰۱۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.