۰

نجات 6 دریانورد و یک شناور از خطر غرق‌شدگی در آب‌های خوزستان

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
نجات 6 دریانورد و یک شناور از خطر غرق‌شدگی در آب‌های خوزستان
ابوطالب گرایلو اظهار کرد: در پی بروز آسیب‌دیدگی در سیستم رانش موتور لنج باری در حوالی سکوی نفتی نوروز، مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)بلافاصله پس از دریافت پیام‌های اضطرار از این شناور، مبادرت به اعزام شناور ناجی نمود.وی افزود: در جریان انجام عملیات امداد و نجات به این شناور مضطر که از مبدا کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت بندر دیلم در حرکت بود، مرکز MRCC منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تمهیدات لازم برای یدک کردن شناور مذکور توسط شناور تجاری دیگری به بندر مذکور را به عمل آورد.
معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی خوزستان در تشریح این عملیات که در ساعات شبانه صورت پذیرفت، عنوان کرد: با توجه به این‌که بر اثر نقص فنی در سیستم حرکتی این شناور، خطر غرق‌شدگی آن را تهدید می‌کرد، مرکز جست‌وجو و نجات منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا رسیدن شناور کمکی جهت یدک کردن، نسبت به مراقبت و محافظت از سرنشیان و شناور اقدام کرد.
وی گفت: مرکز جست‌وجو و نجات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در آذرماه سال جاری نیز طی دو عملیات جداگانه موفق به نجات جان 14دریانورد شده بود که در اثر شرایط نامساعد جوی شناور آنها غرق شده و در معرض خطر جانی قرار گرفته بودند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۷۰۲۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.