۰

عده‌ای نسبت به سخنان امام گزینشی عمل می‌کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
عده‌ای نسبت به سخنان امام گزینشی عمل می‌کنند
آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ایام دهه فجر گفت: ورود حضرت امام به ایران یکی از نقاط عطف بزرگ در تاریخ انقلاب و ایران است؛ به گونه‌ای که چنین حادثه اثرگذاری تاکنون در تاریخ اتفاق نیفتاده است.

او با بیان اینکه ورود حضرت امام به ایران حرکت بسیار مبارکی بود، افزود: برای این که بخواهیم قدر این روز را بدانیم باید بررسی کنیم که از آن روز تاکنون چه دستاوردهایی داشته ایم و چه نقاط ضعفی داریم و تلاش کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم. فلسفه دهه فجر هم این  است که ضمن یادآوری این ایام خود را ارزیابی کنیم، اما متاسفانه خیلی از ما این کار را انجام نمی‌دهیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در مقابل کارهایی بزرگی که از ۳۷ سال گذشته تاکنون انجام گرفته نقایص فراوانی داریم که باید آنها را برطرف کنیم، گفت: هر فرد باید همواره در حال تکامل و اصلاح خود و جامعه خود باشد لذا معنی و اصلاح و اصلاحات این نیست که گذشته را ویران و فراموش کنیم؛ اصلاحات یعنی اصل راه را حفظ کنیم.

او با تاکید بر اینکه ما باید دعواهای جناحی را کنار بگذاریم و ببینیم چقدر توانستیم به اهداف انقلاب برسیم، گفت: همانطور که اصلاحات به معنی ویران کردن نیست، تندروی، نفی یکدیگر و شکستن حرمت‌ها نیز اصولگرایی نیست. متاسفانه اینها جزو نواقصی است که در حال حاضر وجود دارد و باید کاری کنیم که ریزش‌ها به حداقل برسد.

هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از سیره‌ها و رهنمودهای حضرت امام در صحیفه نور و برخی کتاب‌ها مانده است، گفت: در حال حاضر گاهی بر خلاف سیره امام(ره) عمل می‌شود یا سخنان امام گزینشی مورد عمل قرار می‌گیرد و برخی هرچه به نفع خودشان باشد، می‌گویند و بسیاری از حرف‌های امام را فراموش می‌کنند.

او با بیان این نکته که یکی از سیره‌های امام این بود که از خودش برای نظام هزینه می‌داد، خاطرنشان کرد: نگذاریم تندروی، تهمت زدن و بدعت‌گرایی و برهم زدن انسجام ملی یا حذف دیگران به اصولگرایی تبدیل شود.
کد مطلب : ۷۰۳۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.