۰

هیئت مخالفان سوریه برای مذاکره با نظام شرط گذاشت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱
هیئت مخالفان سوریه برای مذاکره با نظام شرط گذاشت
سالم المسلط، سخنگوی هیئت مخالفان سوریه در ژنو پس از دیدار این هیئت با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه گفت:‌ ما با دی‌میستورا درباره لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت پیش از ورود به هرگونه مذاکرات صحبت کردیم. شورای امنیت مسئول اجرای این قطعنامه در سوریه است.
وی گفت:‌ نشست ما درباره مسائل "انسانی" بود و ما بر لزوم تحقق خواسته‌های "انسانی" پیش از ورود به مذاکرات تأکید کردیم. رنج اعراب، کرد، مسلمان و مسیحی در سوریه یکی است و اولویت برای ما لغو محاصره و آزادی بازداشت شدگان است.
المسلط گفت: دیدار ما با دی‌میستورا مثبت بود و اگر طرف دیگر نیت و قصد صادقانه داشته باشد ما برای تحقق روند سیاسی تلاش خواهیم کرد. ما خواهان لغو محاصره تمامی مناطق و راهکار ریشه‌ای برای مشکلات سوری‌ها هستیم.
وی مدعی شد: "حدود 18 منطقه محاصره شده در سوریه وجود دارد و طرف واقعی که سوری‌ها را محاصره می‌کند نظام است!"
المسلط تصریح کرد: ما برای موفقیت روند سیاسی در سوریه تلاش می‌کنیم و منتظر پاسخ پس از دیدار دی‌میستورا با هیئت نظام هستیم.
وی افزود: تمامی گروه‌ها در هیئت مخالفان سوریه در ژنو هستند و ما به بودن گروهی مثل "جیش الاسلام" در میان هیئتمان افتخار می‌کنیم.
اسعد الزعبی، رئیس هیئت عالی مذاکره کنندگان مخالف نیز گفت:‌ مخالفان هرگز از خواسته‌های خود درباره اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت به ویژه بند 12 و 13 آن کوتاه نخواهند آمد و پیش از اجرای این قطعنامه وارد مذاکرات با نظام نخواهند شد.
وی گفت که دیدار مخالفان با دی‌میستورا درباره سه مسئله توقف حملات روسیه علیه مناطق تحت سیطره مخالفان، لغو محاصره مناطق و رساندن کمک‌های بشردوستانه و آزادی بازداشت شدگان بوده است.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۷۰۴۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.