«جشن تولد» اثری درباره تروریست است

مهر , 13 بهمن 1394 ساعت 12:18

کارگردان فیلم «جشن تولد» معتقد است این فیلم از جمله فیلم های متفاوت با مضمون گروهک های تروریستی در سوریه بوده و در شرایط سختی تولید شده است.


عباس لاجوردی کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» درباره حضور این فیلم سینمایی در بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: پیش از ساخت این فیلم سینمایی، فیلم های مستندی با موضوع بحران در منطقه و به خصوص سوریه ساخته بودم که می توان به فیلم مستندی چون «شمرهای زمان» اشاره کرد.
وی ادامه داد: در حین ساخت این مستند به حقایق جنگ نابرابر سوریه پی بردم و تصمیم گرفتم یک فیلم داستانی با موضوع بحران در منطقه بسازم.

این کارگردان فیلم اولی اضافه کرد: بنابراین به دلیل داشتن تجربه حضور در مناطق جنگی به این جمع بندی رسیدم که یک فیلم داستانی با موضوع گروهک های تروریستی و بحران در منطقه کارگردانی کنم. داستان تعریف شده در فیلم نیز براساس شخصیت های حقیقی ساخته شده است.

لاجوردی درباره تامین هزینه های تولید این فیلم سینمایی گفت: نصرت نوری و عباس فاتح سرمایه گذاری این فیلم سینمایی را به عهده داشتند. اما بعد از اینکه فیلمبرداری به پایان رسید، انجمن انقلاب و دفاع مقدس مجموع راش ها را دید و درخواست مشارکت در تولید کرد و ۵۰ درصد از هزینه های تولید را نیز متقبل شد.
کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» متذکر شد: مجموع صحنه های این فیلم سینمایی در سوریه و در مناطق پر خطر فیلمبرداری شده است. شرایط سختی برای فیلمبرداری داشتیم به عنوان نمونه در برخی از صحنه ها، گروه و عوامل تولید در ۴۰۰ متری تکفیری ها قرار داشتند بنابراین سعی کردم در دل جنگ مباحث انسانی را مطرح کنم.
وی یادآور شد: به خوبی به یاد دارم هنگام فیلمبرداری برخی از صحنه ها، پرواز هواپیماها و جنگنده ها را از نزدیک می دیدیم و به معنای واقعی وحشت زده می شدیم.

 
وی تصریح کرد: با وجود وحشت بسیاری که هنگام فیلمبرداری در برخی از صحنه ها حاکم بود سعی کردیم تولید فیلم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم و اتفاقا در این شرایط سخت پلان های هوایی بسیاری از حرم حضرت زینب (س) فیلمبرداری کردیم.
لاجوردی با اشاره به چگونگی تولید این فیلم سینمایی گفت: مجموع عوامل این فیلم سینمایی ایرانی هستند و احمد کاوری و علیرام نورایی نیز از بازیگران اصلی هستند و چند بازیگر کودک سوری نیز در فیلم حضور دارند. زبان فیلم عربی است و با زیرنویس انگلیسی پخش می شود.
این کارگردان درباره داستان فیلم «جشن تولد» گفت: داستان این فیلم سینمایی درباره یک خانواده سوری است که در یک روز آرام جشن تولدی برای فرزند خود می گیرند اما این جشن تولد با آتش گلوله تکفیری ها به خاک و خون کشیده می شود و در نهایت می بینیم شهر زیر و رو می شود.

لاجوردی ادامه داد: مدت زمان این فیلم سینمایی ۸۰ دقیقه است و فرهاد محمودی مدیر فیلمبرداری و یعقوب غفاری تدوین این فیلم سینمایی را به عهده داشته اند. 
کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» با اشاره به اینکه این فیلم سینمایی قابلیت حضور در بخش «سودای سیمرغ» را دارد، گفت: معتقدم «جشن تولد» این قابلیت را داشت که هم در بخش «نگاه نو» و هم «سودای سیمرغ» حضور داشته باشد اما به دلیل اینکه فیلم کامل نبود نتوانست در بخش «سودای سیمرغ» حضور پیدا کند.
وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: البته در شرایط فعلی هم نگران نیستم و مطمئنم که فیلم ارزش های زیادی برای دیده شدن در بخش «نگاه نو» این دوره از جشنواره دارد.
فیلم سینمایی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه کنندگی مهدی فیوضی که در بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد امروز سه شنبه ۱۳ بهمن ماه در کاج جشنواره برای اهالی رسانه به نمایش در می آید.


کد مطلب: 70471

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/70471/جشن-تولد-اثری-درباره-تروریست

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir