۰

۵۴ پایگاه هوایی هند به حالت آماده باش در آمد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۴
۵۴ پایگاه هوایی هند به حالت آماده باش در آمد
هند بدنبال حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» که در جریان آن ۷ نفر از نیروهای امنیتی  کشته شدند برای حفاظت از پایگاههای هوایی خود ۱۲۸ میلیارد روپیه هزینه می کند.
 
از ۲۹۵ پایگاه هوایی هند ۵۴ پایگاه هوایی به حالت آماده باش درآمده است. این پایگاههای هوایی بیشتر در بخش مرزی با پاکستان قرار دارند.  
 نیروی هوایی هند بعد از حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» تصمیم گرفته است برای محافظت بیشتر از پایگاههای هوایی خود ۱.۲۳ میلیارد دلار هزینه کند. این هزینه شامل سیستم مدار بسته، سیستم رادار و ردیابی خواهد بود.
رسانه های هندی گزارش دادند که دو روز بعد از حمله به پایگاه هوایی «پتان کوت» وزیر دفاع این کشور دستور حسابرسی امنیتی را صادر کرد. به گفته مقامات دولتی برای حفاظت از هر پایگاه هوایی تقریباً ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار هزینه خواهد شد. در فاز اول این طرح ۵۴۰۰ تا ۸۱۰۰ میلیارد روپیه هزینه خواهد شد.  
نیروی هوایی هند در فاز دوم طرحی افزایش نیروهای امنیتی برای بالا بردن میزان امنیت پایگاههای هوایی به دولت تقدیم می کند. نیروی هوایی در اقدامی دیگر به بیش از ۲۰ پایگاه هوایی بخش غربی دستور داده است درصورت مشاهده هرگونه شی مشکوکی آنرا مورد هدف قرار دهند. پایگاههای هوایی «انتیپور»، «سرینگر»، «آدمپور»، «هلوارا»، «چندی گر»، «امبالا» و «هندن» از جمله پایگاههای هستند که به حالت آماده باش کامل درآمده اند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۰۸۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.