۰

مجلس وقت کافی برای بررسی بودجه ۹۵ دارد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
مجلس وقت کافی برای بررسی بودجه ۹۵ دارد
محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بررسی بودجه ۹۵ در مجلس اظهار داشت: روز گذشته با اعضای کمیسیون تلفیق در سازمان برنامه و بودجه جلسه ای داشتیم و خوشبختانه نمایندگان محترم عضو کمیسیون نظر داشتند که منافع بسیار زیادی دارد که ما بودجه را بتوانیم قبل از شروع سال ۹۵ به تصویب برسانیم.وی افزود: راهکارهای مختلفی در این جلسه بررسی شد و قرار شد که دوستان با هیات رئیسه هماهنگ کنند.

نوبخت ادامه داد: امیدواریم بعد از بازگشت نمایندگان به مجلس و برگزاری انتخابات، یعنی از دهم یا یازدهم اسفند بودجه سال ۹۵ در کمیسیون تلفیق و بعد از آن هم در جلسه علنی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: حتی این امکان برای ما وجود دارد که اگر مجلس یک هفته کم بیاورد، هفته سوم فروردین ۹۵ نیز بتواند بودجه سال آینده را به تصویب برساند و ما هم می توانیم پرداخت هایی را که برای آخر فروردین داریم، با ارقام و اعدادی که در بودجه ۹۵ پیش بینی کرده ایم، انجام دهیم.

وی همچنین در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت اظهار داشت: متناسب با شرایط اقتصادی، حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان را به صورت واقع بینانه تعیین کردیم.

نوبخت تصریح کرد: حداقل حقوق بازنشستگان که ۷۵۰ هزار تومان بود را به بالای یک‌ میلیون تومان می رسانیم که این نیز مستلزم آن است که بودجه ۹۵ در سال ۹۴ تصویب شود تا ما بتوانیم این کار را انجام دهیم، لذا برای کشور خوب نیست که پس از شرایط پساتحریم ۲-۳ ماه دیگر ما کشور را متوقف کنیم تا بودجه به تصویب برسد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امیدواریم همچنان که مجلس تا امروز با دولت همکاری خوبی داشته است، ان شاءالله پس از انتخابات نیز با سرعت بیشتری بودجه ۹۵ را بررسی کند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد قطع پخش سخنرانی رئیس جمهور از رسانه ملی چیست، گفت: همانطور که سازمان صدا و سیما در سنوات گذشته هم صحبت های سران قوا را در ایام تبلیغات پخش می کرد، انتظار این است که امسال هم طبق قوانین عمل کند.

نوبخت در پاسخ به این سوال که در مورد رد صلاحیت‌ها، رایزنی‌ها به کجا انجامیده است، اظهار کرد: امیدوارم ظرف یکی دو روز آینده خبرهای بهتری بشنویم.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۱۱۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.