۰

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سپر موشکی در کره جنوبی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۷
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه ضمن دادن هشدار به آمریکا برای استقرار سیستم موشکی تاد در کره جنوبی اعلام کرد که تحقق چنین تصمیمی منجر به بروز مسابقه تسلیحاتی در منطقه می شود.

پس از اقدام کره شمالی در پرتاب ماهواره به فضا، سئول از مذاکره خود با آمریکا برای استقرار سپر موشکی در کره جنوبی خبر داد.

در هشدار وزارت خارجه روسیه به آمریکا آمدده است: ظهور نشانه های سیستم موشکی آمریکا در منطقه علاوه بر آنکه می تواند موجب آغاز مسابقه تسلیحاتی در منطقه شود امکان حل موضوع هسته ای کره شمالی را نیز پیچیده تر می کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، ذر بعد جهانی نیز استقرار سیستم موشکی آمریکا در کره جنوبی تاثیرات مخربی بر امنیت بین الملل خواهد داشت.

روسیه همچنین آمریکا را متهم کرد که با بهانه قرار دادن فعالیت های موشکی کره شمالی قصد گسترش سیستم موشکی خود را دارد. 

به گزارش مهر، فعالیت های کره شمالی بهانه ای شده تا آمریکا استراتژی تمرکز بر آسیای خود را با چاشنی «پیونگ یانگ هراسی» همراه کرده و با بزرگنمایی درباره اقدامات کره شمالی، کشورهای شرق آسیا را تشویق به گسترش مناسبات نظامی با واشنگتن کند.
کد مطلب : ۷۱۱۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.