۰

حق شناس: آقای صداوسیما! به خرد جمعی مردم بی احترامی نکنید

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۶
صحبتهای یک مقام مسئول صدا و سیما در توجیه نشان ندادن تصویر و سخنرانی حسن روحانی از طریق تلویزیون را شاید بتوان یکی از محیر العقولترین اظهاراتی دانست که میشد برای توضیح این عمل نشان داد. این مقام مسئول میگوید چون حسن روحانی کاندیدای خبرگان است پس باید کمتر به پخش او از صداو سیما پرداخت!
 
از قرار معلوم دوستان فراموش کرده اند که صداو سیما همواره در حال پخش نمازهای جمعه در استانهای مختلف است و اکثر ائمه جمعه نیز، نامزدهای مجلس خبرگان هستند.
 
پس حال چه شده که نشان دادن امامان جمعه در روزهای انتخابات از طریق تلویزیون، ایرادی ندارد اما نمایش و انعکاس سخنان رییس جمهور کشور به بهانه کاندیدای خبرگان بودنش ! دچار ممیزی شده است ؟! 
 
ای کاش صدا و سیما با چنین توضیحات عجیبی به خرد جمعی و مردم مخاطبش بی احترامی نمی‌کرد. حرفهای یکی از مدیران این سازمان به همین جا ختم نمی شود چرا که او در بخشی دیگر، حضور حسن روحانی در برنامه های حزبی را یکی از دلایل این نوع برخورد صداو سیما با رییس جمهور کشور دانسته است. باید از مسئولین پرسید که از چه زمان برگزاری همایشی که مربوط به معاونت امور زنان ریاست جمهوری بود، حزبی شده است؟ واقعا جای شگفتی است که صداو سیما، یک نهاد و معاونت رسمی را که برگزار کننده یک همایش است حزب تلقی می‌کند. اگر بنا به این رویه باشد، تریبونهای نمازجمعه را هم باید یک حزب خاص تلقی کنیم. زیرا در بسیاری از موارد افراد یک جناح هستند که به عنوان سخنرانان پیش از خطبه اظهارنظر می‌کنند. حتی درباره مراسم مربوط به مداحان هم که از تلویزیون نشان داده میشود این تردید وجود دارد، چرا که عمده مداحان نیز متعلق به یک جناح مشخص اند. پس با چنین طرز تلقی ای، در روزهای انتخابات، صداوسیما نباید نمازجمعه ها و هیئتهای مذهبی راهم نمایش دهد.
 
مثال آشکار خطاهای رسانه ملی را میتوان در اتفاقی که برای برنامه ۹۰ و مصاحبه با ظریف رخ داد، دید. آن جریان، نماد بارز این موضوع بود که صداو سیما نمی تواند حتی در مورد تصمیمات داخلی سازمان خودش مدیریت صحیح کند. این بدترین شیوه مدیریت یک مجموعه است که کسی یک ساعت و نیم با وزیر خارجه ایران صحبت و برنامهای ضبط کند اما بعدا اجازه پخش به آن داده نشود.
کد مطلب : ۷۱۱۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.