۰

از فیلترینگ هوشمند تا 4G

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
۴۶۰ شهر کشور نیز به نسل سوم شبکه تلفن همراه تجهیز شده‌اند. بیش از یک و نیم سال از دریافت مجوز خدمات نسل سوم و چهارم موبایل توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور می‌گذرد. پیش‌بینی جهانی آینده خدمات موبایل نشان می‌دهد تا سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۵۰۰ شبکه نسل چهارم تلفن همراه در ۱۲۸ کشور جهان به بهره برداری می‌رسد و آخرین آمار که مربوط به سال ۲۰۱۳ است از وجود۲۵۷ شبکه LTE در ۹۷ کشور دنیا حکایت دارد.


همچنین در این هفته علی اصغر عمیدیان معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اجرای طرح فیلترینگ هوشمند در برخی شبکه‌های اجتماعی گفت: بیش از 110 میلیارد تومان قرارداد میان وزارت ارتباطات و صاحبنظران و متخصصان توانمند در بحث فیلترینگ هوشمند منعقد شده است. شبکه‌های اجتماعی که قصد دارند با توجه به سیاست‌های داخلی ما در کشور به سرویس‌دهی بپردازند، باید هماهنگ با فرهنگ داخلی فعالیت کنند در غیر این صورت محتوای غیراخلاقی آنها فیلتر خواهد شد.


در عین حال عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) از نظارت بر سر ریز سیگنال از کشورهای همسایه در شهرهای مرزی کشور در کمیته پایش مرزی خبر داد و گفت: نظارت بر بهره‌برداری بهینه از طیف فرکانس در تمامی نقاط از جمله مرزهای کشور از وظایف مهم رگولاتوری است. با توجه به دریافت شکایات مردمی از دریافت رومینگ ناخواسته از کشورهای همسایه از سوی مرزنشینان، جلسات فنی مختلفی در قالب کمیته پایش مرزی تشکیل شده است تا با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت بر این موضوع نظارت کند. در برنامه بلندمدت به موازات اندازه‌گیری و پایش مرزی که توسط ادارات کل مناطق رگولاتوری انجام می‌شود، اپراتورها نیز ملزم شده‌اند پایش مرزی و اندازه‌گیری ادواری را طبق برنامه ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام دهند تا با این بررسی‌ها بتوانیم به نحو مطلوب آخرین شرایط سرریز سیگنال در مرزهای کشور را رصد کنیم.


رضا باقری اصل معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، شناسنامه دار شدن خدمات دولت را پایه و اساس سرعت یافتن تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: در دولت یازدهم تمرکز اصلی بر شناسایی خدمات دولت و شناسنامه دار کردن این خدمات است تا دولت بداند چه سرویسی را می‌خواهد به مردم، کسب و کارها و خود دولت بدهد؛ یعنی «دولت برای دولت»، «دولت برای کسب و کار» و «دولت برای مردم» و اینکه دولت برای کارمندان چه خدمات الکترونیکی باید ارائه کند.


در آستانه آخرین ماه سال 94 شش متقاضی، موافقتنامه اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه (MVNO) را دریافت کردند. صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به این شش متقاضی که شامل شرکت توسعه فناوری ارتباطات نوین همراه (فناپ)، شرکت های وب، شرکت شاتل، کنسرسیوم شرکت خدمات انفورماتیک و صبانت، کنسرسیوم تجارت الکترونیک پارسیان و کنسرسیوم سامان هستند، بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که در نیمه اول سال ۹۵ صدور پروانه و در نیمه دوم سال ۹۵ آغاز سرویس‌دهی MVNO ها را داشته باشیم.
مرجع : ایران
کد مطلب : ۷۱۷۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.