۰

جنتی: دولت برای پرداخت یارانه و حقوق مشکل دارد

تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
به گزارش ایسنا، علی جنتی در شورای عالی سیاست گذاری ملی پایتخت فرهنگ اسلامی 2017 که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این مطلب که امسال سالی سخت داشتیم و همه سختی و دشواری را احساس کردند، اظهار کرد: منابع بسیار محدودی را در اختیار داشتیم و اداره کشور در طول یک ساله گذشته یک معجزه بوده است.
 
وی افزود: نفت از 150 دلار به 25 دلار رسید و در زمینه صادرات آن هم محدودیت‌هایی وجود داشت و نمی‌توانستیم یک میلیون بشکه را صادر کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در پایان ماه بهمن دولت برای پرداخت حقوق و یارانه با دشواری‌های زیادی روبه رو است ولی گزارشی که دیروز در دولت ارائه شد درباره کارهایی که برای رفع موانع تولید انجام شده، بسیار چشم‌گیر بوده است.
 
جنتی اظهار کرد: صرف نظر از مسئولیت‌های اداری همه فعالیت‌هایی که برای مشهد و حرم حضرت رضا(ع) انجام می شود بر اساس یک تکلیف اداری نیست بلکه با انگیزه‌های معنوی به آن می‌پردازیم.
 
وی ادامه داد: رویداد مشهد 2017 در واقع وسیله‌ای است که توجه جهان اسلام به مشهد و جمهوری اسلامی ایران جلب شود علاوه بر این مردم در سراسر کشور در آن سال توجه ویژه‌ای خواهند کرد و نخبگان و فرهیختگان در این شهر برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برنامه هایی که در نظر گرفته بسیار ارزشمند است اما نباید در فضا برنامه ریزی شود بلکه باید بر اساس امکانات موجود طرح ریزی‌ها انجام شود که در این زمینه شهرداری مشهد با توجه به تجربه برنامه های خوبی را تدارک دیده است و طبیعتا فکر منابعش را کرده‌اند.
 
جنتی تاکید کرد: چند پروژه اساسی در زمینه مشهد 2017 وجود دارد که باید آن‌ها را مد نظر قرار داد و در مورد آن‌ها برنامه ریزی شود.
 
وی ادامه داد: باید بر اساس پروژه‌های دست یافتنی برنامه‌ریزی شود، استاندار خراسان رضوی و برخی از مسئولانی که نقش بسیار اساسی دارند به صورت ویژه، برنامه‌ها را مطرح خواهند کرد و هر وزارتخانه اعتباری دارد که وزیر مربوطه با احساس مسئولیت بخشی از آن را به مشهد سر ریز می‌کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون ساختار مناسبی چیده شده و کارهای بسیار خوبی انجام شده است که با توجه به این فعالیت‌ها در سال 2017 می‌توانیم کار آبرومندانه‌ای را ارائه دهیم همچنین باید امکانات جانبی را در این زمینه فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: تسهیلات بانکی نیز از مواردی است که می‌توان توسط آن کمک‌هایی کرد؛ به علاوه صدا و سیما و سایر نهادها نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد. برای این مسائله همه انگیزه لازم را دارند.
 
جنتی اظهار کرد: در بخش‌هایی که مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد است مانند تالار مرکزی شهر و مجتمع قرآن و عترت باید وضعیت‌ها بررسی شود و اگر بتوانیم اعتبار ویژه‌ای برای آن‌ها از دولت بگیریم این پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تهیه فیلم، کتاب و فعالیت‌های فرهنگی تصریح کرد: آن مقدار که در دست وزارت فرهنگ باشد قطعا همکاری خواهیم کرد همچنین در حوزه فرهنگی و تمدنی خودمان نیز می‌توانیم کار کنیم.
 
وی درباره برگزاری اجلاس وزاری فرهنگ گفت: بحث این اجلاس از زمانی که سازمان ISCO آغاز بکار کرد هر دو سال یک بار در یکی از کشورها به صورت داوطلبی صورت می‌پذیرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ولی بحث پایتخت فرهنگ اسلامی از سال 2011 شروع شده و هر ساله در شهری که دارای ویژگی‌های فرهنگی باشد برگزار می‌شود و اینگونه نیست که هر زمانی که شهری به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین شود حتما اجلاس وزرا نیز در همان جا برگزار شود، در واقع این اجلاس فقط تشریفاتی است و شاید در حاشیه فقط ملاقاتی انجام شود ولی آنچه که مهم است فعالیت‌هایی است که برای به ثمر نشستن تلاش‌ها برای مشهد 2017 انجام می‌شود.
کد مطلب : ۷۱۸۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.