۰

آیت الله خاتمی: اپوزیسیون دولت نیستم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
آیت الله خاتمی: اپوزیسیون دولت نیستم
آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم در طول حدود ۱۷ سال مواضع من در سطح کشور و استان کرمان را مشاهده کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنده در این دوره و نیز دوره قبل از استان تهران نیز برای کاندیداتوری دعوت‌شده بودم اما در این دوره هم شاهد دعوت مردم و روحانیت استان کرمان بودم که باافتخار این دعوت را ترجیح دادم.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند سید احمد خاتمی تندرو است، گفت: در این خصوص می‌خواهم با همان گویش و ادبیات بگویم که مقصد شما از تندی چیست؟ اگر مقصود بی‌منطقی است که دروغ است؛ همه افرادی که صحبت‌های عمومی مرا شنیده‌اند مشاهده کرده‌اند که مستند و منطقی صحبت می‌کنم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اما اگر مقصود آقایان از تند بودن این است که در عرصه‌ای که نیاز است قاطع باشم؛ قاطع هستم درست است.

در عرصه ولایت، فتنه و نفوذ باکسی تعارف ندارم

وی با اشاره به اینکه در عرصه ولایت باکسی تعارف نداشته و ولایتمدارم، افزود: در عرصه مقابله با فتنه و نفوذ نیز باکسی تعارف ندارم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اما تند و تندرو به تعبیر غلط، حربه‌ای است که برای کوبیدن ارزشی‌ها در جامعه به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: خط‌مشی سیاسی مرا ولایت تعیین کرده و تعیین می‌کند و پیرو راه امام راحل (ره) و رهبری هستم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نمی‌گویم هر آنچه می‌گویم یا می‌نویسم فرمایشات رهبری است اما به‌صراحت می‌گویم که خط من چنین خطی است؛ افزود: برخی که جرات نمی‌کنند یا خجالت می‌شکند با برخی مواضع ولایت مخالفت کنند، بنده و امثال بنده را مورد هجمه قرار می‌دهند که این‌ها هزینه ارزش‌مداری است.

برجام را فتح الفتوح یا به ضرر کشور نمی‌دانم

وی ادامه داد: در قصه برجام از آغاز تا پایان موضعی جز موضع ولایت نداشتم؛ نه آن را فتح الفتوح می‌دیدم و می‌بینم نه آن را ضربه به کشور می‌بینم.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: به مذاکره‌کنندگان احترام گذاشته و آن‌ها را رزمندگان خدمت مقدم جبهه دیپلماسی دیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه شاخص اعتدال را مواضع ولایت می‌دانم، بیان کرد: مواضع من در خصوص مسائل کشور مواضع ولایت است.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان با اشاره به اینکه همه نهادهای قانونی را تأیید می‌کنم، افزود: قوای مقننه، مجریه، قضائیه و شورای نگهبان را نهاد مشروع می‌دانم و حامی آن‌ها هستم لکن حامی ناصح بوده و خوبی را دیده تجلیل و تکریم می‌کنم و نقاط ضعف را نیز ناصحانه به‌قصد سامان گرفتن کارها با انتقاد سازنده مطرح می‌کنم.

هرگز اپوزیسیون دولت نبوده و نیستم

وی ادامه داد: شایعه‌ای که خارجی راه انداخته‌اند و برخی داخلی‌های ناآگاه نیز به آن دامن می‌زنند بر این مبنا که بنده اپوزیسیون دولت هستم که این درست نیست.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: هرگز اپوزیسیون دولت نبوده و نیستم و تا وقتی‌که دست حمایت ولایت بر سر دولت است نیز نخواهم بود.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: تفکر و روحیه من انقلابی است و فردی بسیجی هستم، دین‌مداری و مردم‌سالاری دینی، ولایتمداری، خط امام را با تفسیر ولی‌فقیه و قانون اساسی را ستون قفرات می‌دانم.

تنها عضو جامعه مدرسین هستم

وی با اشاره به اینکه عضو جامعه مدرسین هستم اما جز هیچ حزب و جبهه و مجموعه دیگری قرار ندارم، افزود: جامعه مدرسین حزب سیاسی نیست و نهاد ۵۰ ساله در خدمت امام و انقلاب فراتر از حزب و گروه و جبهه است.

آیت‌الله خاتمی نهاد خبرگان را از نهادهای کلیدی و اساسی کشور دانست و افزود: این نهاد در دو عرصه انجام‌وظیفه می‌کند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان تعیین رهبر به هنگام ضرورت را یکی از وظایف این نهاد دانست و گفت: خبرگان اول رهبری بزرگی را برگزیدند که هرروز از رهبری ایشان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکارتر می‌شود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: زمان زیادی از دوره سوم و تمام دوره چهارم بنده به انتخاب اعضاء مجلس خبرگان عضو هیئت‌رئیسه بودم.

وی گفت: در دوره پنجم شاهد فضایی جدیدی به‌عنوان فضای مجازی هستیم که در این عرصه نقش‌آفرینی دارد اگر از این فضا درست استفاده شود فرصتی است و اگر درست استفاده نشود و تخریب و شایعه‌پراکنی در آن باشد بی‌تردید ضربه است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: جریانی در کشور در سطح کلان است که تلاش دارند کسانی در خبرگان آینده ازجمله بنده نباشند؛ این را برخی گرایش‌های ضدانقلاب در شبکه‌ها و رادیوهای خارجی و برخی در داخل در جلسات خود مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته انتخابات یعنی همین؛ به این معنا که هر کس تلاش کند که کاندیدای مدنظرش رأی آورد که این مسئله عیب نیست؛ آنچه عیب است این مسئله است که برای رسیدن به اهدافشان از شایعه‌پراکنی و تخریب استفاده کنند که این کار خلاف شرع و قانون است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: از مجریان انتخابات انتظار دارم که در این عرصه قانونی عمل کرده و وارد صحنه شوند و به‌عنوان خطیب جمعه به این افراد می‌گویم، بدبخت کسی است که جهنمی شود و بدبختی از آن‌کسی است که به خاطر دنیای دیگران به جهنم برود.

نماینده کنونی مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مسئله معیشت مردم، گفت: ما خود را شریک رنج شما می‌دانیم و در بطن جامعه زندگی می‌کنیم؛ گرانی و رکود بسیار دردآور است و تلاش ما کمک در این عرصه است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: راه‌حل اقتصاد مقاومتی است که رهبری فرمودند امیدواریم افق آینده زندگی مردم افق روشنی باشد.

به‌قصد انجام تکلیف آمده‌ام

وی با اشاره به اینکه آنچه برای نظام اهمیت دارد حضور مردم درصحنه است، افزود: حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی مدام باعث افتخار بوده است و انشالله در انتخابات هفتم اسفند نیز باشکوه خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی تنوع سلیقه‌ها را یک برکت دانست و گفت: ما به این انگیزه در انتخابات حاضر شدیم که کاندیداها باسلیقه‌های دیگر هستند و میدان انتخاب برای مردم باز است.

وی گفت: از همگان درخواست دارم قانون مدارنه و اخلاقی عمل کنند و تثبیت کاندیدا خود را به قیمت تخریب کاندیدهای دیگر نبینند؛ چراکه ما یک مجموعه هستیم.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان با اشاره به لزوم پرهیز از ایجاد تشنج و التهاب آفرینی شد و افزود: من به‌قصد انجام تکلیف آمده‌ام؛ اگر منتخب واقع شدم به وظیفه خود عمل می‌کنم اگر هم نشدم ذره‌ای از ارادت من به مردم کم نخواهد شد.
کد مطلب : ۷۱۹۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.