۰

قهر با انتخابات به سود تندروهاست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
قهر با انتخابات به سود تندروهاست
فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره شانس موفقیت لیست ائتلاف اصلاح طلبان گفت: اگر چه ما انتظار داشتیم صلاحیت تعداد بیشتری از نامزدهای شایسته و باتجربه اصلاح طلب از سوی شورای نگهبان تأیید شود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و فقط تعداد بسیار معدودی از نامزدهای اصلاح طلبان در سراسر کشور و از جمله تهران تأیید صلاحیت شدند، اما لیستی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان پس از ساعت­های طولانی بحث و بررسی موفق به نهایی کردن آن شد، شامل افراد توانمند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که قطعا ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد تحول در جامعه و پیش بردن گام به گام اصلاحات دارند.

کاندیدای حاضر در فهرست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان تهران افزود: تجربه ثابت کرده که هر زمانی نرخ مشارکت مردم در انتخابات بالا بوده، شانس پیروزی اصلاح‌طلبان نیز بیشتر بوده است و از این رو، امید ما مشارکتِ حداکثری مردم در انتخابات است و در این راستا تلاش زیادی خواهیم کرد افرادی که برای رأی دادن تردید دارند را پای صندوق‌های رأی بکشانیم. بخش عمده‌ای از تلاش نیروهای اصلاح‌طلب باید مصروف اقناع مردّدین برای شرکت در انتخابات و جلب آرای خاموش باشد.

اولاد قباد با اشاره به کسانی که پس از ردصلاحیت‌های چهره شاخص اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات تردید دارند، تصریح کرد: این دسته از افراد هم باید به درستی تأمل کنند که آیا کنار کشیدن و بی­‌تفاوت بودن، به نفع آنهاست یا به ضررشان. برخی می‌­گویند مجلس در کشور ما نقش موثری ندارد.‌آنها می‌گویند چرا باید با در انتخاباتی شرکت کنیم که اغلب چهره‌های سر‌شناس اصلاحات ردصلاحیت شده‌اند.

وی خطاب به این افراد متذکر شد: قوانین کشور به دست نمایندگان مجلس تصویب می‌شود و بخش عمده‌ای از سرنوشت ما و فرزندانمان بر اساس همین قوانین رقم می‌­خورد. همچنین این مجلس است که به وزرا رأی اعتماد یا عدم اعتماد می‌­دهد و آنها را استیضاح می‌­کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس افزود: فراموش نکنیم در همین مجلس نهم، وزرای شایسته‌­ای معرفی شدند اما با اختلاف یک رأی موفق نشدند به کابینه ورود پیدا کنند یا وزیر شایسته علوم با استیضاح مجلس از کابینه کنار گذاشته شد. ما اخیرا دیدیم که در ماجرای تصویب برجام، مجلس نقش عمده­ای داشت و حتی خطر عدم تصویب آن وجود داشت.

او همچنین با انتقاد از آن دسته افراد هوادار اصلاحات که با افتخار اعلام می‌کنند ما حاضر نیستیم برای افرادی که از عملکردشان مطمئن نیستیم، شناسنامه خود را آلوده به مهر انتخابات کنیم و باید ارزش رأی‌مان را بدانیم و بیهوده خرجش نکنیم، گفت: شما با این فکرتان، رأیتان را پیش از شروع انتخابات به نفع گروه‌های تندرو به داخل صندوق انداخته‌اید و فرصتی را برای حضور آن‌ها با آرای ثابت و حداقلیشان در مجلس فراهم کرده‌اید. عرصه سیاست، مجال قهر نیست.

اولادقباد در پایان ضمن دعوت از همه هواداران اصلاحات به حضور در انتخابات ۷ اسفند و رای به لیست ائتلاف گام دوم در سراسر کشور تاکید کرد: امید ما به حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که اگر این اتفاق بیافتد، قطعا ما اصلاح‌طلبان پیروز نهایی خواهیم بود.
کد مطلب : ۷۲۰۲۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.