۰

کیف و کاندیدای انگلیسی بازی ما ایرانیان نیست!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
کیف و کاندیدای انگلیسی بازی ما ایرانیان نیست!
«چند روز مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران، کلید واژه انگلیس بسیار بیشتر از هر کلمه دیگری در حال تکرار است و گروه‌های مختلف از این عبارت برای متهم کردن رقیب استفاده می‌کنند اما ماجرای مطرح شدن انگلیس به این شدت و حدت در انتخابات اخیر ایران از زمانی شروع شد که رسانه دولتی فارسی‌زبان انگلیس به قلم یکی از نویسندگانش سناریوهایی را بررسی کرد که چگونه می‌توان رفتار رای‌دهنده‌ها را تنظیم کرد که آنان با آرای خود مانع از ورود چند نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان به این مجلس شوند و در این میان به صراحت از سه روحانی بزرگ جریان اصولگرایی نام برد که مردم می‌توانند مانع ورود آنان به مجلس خبرگان شوند و در عوض فهرستی را که سرلیستی آنان بر عهده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است برگزینند.این نوشته به سرعت در فضای داخلی ایران رسوخ کرد و تنش‌هایی را به وجود آورده است که تاکنون هم ادامه دارد؛ تنشی که یک رسانه انگلیسی دولتی بر اساس یک ایده و یک تحلیل بین بازیگران داخلی ایران ایجاد کرده و باعث شده بازیگران داخلی ایران بر اساس آن نوشته به هم تهمت زده و با هم درگیر شوند.

در واقع عده‌ای فهرستی به سرلیستی آیت‌الله هاشمی را که نویسنده بی‌بی‌سی فارسی به نوعی از آن حمایت کرده یا مخاطبانش را تشویق به رای دادن به آنان کرده است، متهم می‌کنند که کاندیداهای انگلیسی هستند! در حالی که همه آن فهرست تایید شده‌های شورای نگهبان هستند که با جمیع جهات هم اهلیت و هم صلاحیت حضور در مجلس خبرگان رهبری را در صورت اقبال مردم خواهند داشت. صرف تحلیل یک نویسنده در یک رسانه نباید باعث شود که در داخل عده‌ای این کاندیداهای دارای صلاحیت و اهلیت را انگلیسی بنامند.

از آن سو هم عده‌ای دقیقا بر مسیر همان ایده و تحلیل رسانه دولتی انگلیسی رفته و همان ایده را با شدت و حدت تبلیغ و مردم را تشویق به عدم رای به آن سه روحانی می‌کنند. در حالی که هیچ اشکالی ندارد آنان در تبلیغ و ترویج کاندیداهای مورد علاقه‌شان بر وجه ایجابی تاکید کنند و آنان را شایسته‌تر از رقبا معرفی کنند اما این کار را نمی‌کنند و بر همان سیاق رسانه انگلیسی بر وجه سلبی و رای ندادن به رقیب تاکید دارند. مساله‌ای که در واقع نوعی فریب افکار عمومی است؛ چه اگر کاندیدایی شایستگی دارد، لازم به تخریب رقیب نیست و شایستگی، وی را به مجلس می‌فرستد.

اما متاسفانه با کم‌دقتی ماجرا اکنون این گونه شده است: عده‌ای با استفاده از تحلیل، ایده یا خط تبلیغی یک رسانه بیگانه، نوعی جریان‌سازی منفی یا تخریبی علیه برخی کاندیداها راه‌اندازی کرده‌اند. طبیعتا طرفداران جناح مقابل هم در مقابل این جریان‌سازی مخرب، سکوت نمی‌کنند و کاندیداهای طرف مقابل را کاندیداهای مورد حمایت انگلیسی معرفی می‌کنند و از کاندیداهای انگلیسی نام می‌برند. به همین سادگی یک خط تبلیغی از سوی یک رسانه بیگانه، با بی ‌قتی بازیگران سیاسی، آنان را افراطی کرده و رو در روی هم نهاده است.

در حالی که مشخص است که مبانی اخلاقی و اصول و منش سیاسی، هیچگاه به سلب کردن شایستگی رقیب و اثبات لیاقت خودی حکم نمی‌کند و طرفداران کاندیداها شایسته است که به جای تخریب رقیب، شایستگی خود را اثبات کنند. همچنان که جفاست که کاندیداهای دارای اهلیت و صلاحیت را گروهی، کاندیدای انگلیسی بنامند. همه ما گویی گرفتار یک بازی از پیش طراحی شده هستیم! نه کاندیدای انگلیسی برای خبرگان داریم و نه می‌خواهیم روحانیون بزرگ کشور را برای یک انتخابات تخریب کنیم. این بازی، بازی ما ایرانیان نیست!»
مرجع : تابناک
کد مطلب : ۷۲۰۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.