۰

افزایش پرداختی و سختی کار «معلمان استثنایی» در سال ۹۵

تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱
مجید قدمی (رییس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، از برنامه‌های کیفیت بخشی سازمان در برنامه ششم توسعه خبر داد و اظهار داشت: به طور مثال تاکنون به منظور راهنمایی خانواده‌های دانش‌آموزان استثنایی و همچنین دانش‌آموزان تلفیقی دی وی دی‌هایی را با هماهنگی معاونت آموزش ابتدایی تهیه و در سراسر کشور تکثیر کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری سنجش دانش‌آموزان را الکترونیکی کردیم، گفت: در حال حاضر مجموعه اطلاعات را به صورت آنلاین در اختیار داریم و در صورت لزوم به دانش‌آموزان و خانواده‌ها مشاوره ارائه می‌دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه ششم برای گروه‌های چند معلولیتی و اوتیسم که دانشگاه‌ها کمتر بر روی آن کار کرده‌اند، برنامه‌های ویژه‌ای برای سال آینده در نظر داریم.

قدمی همچنین از آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی متناسب با آموزش روز دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا داریم؛ برای معلمان و مربیان آموزش‌های ویژه‌ای را طراحی کنیم به گونه‌ای که آموزش ضمن خدمت مربیان در برنامه ششم، طوری طراحی شود که هر دو یا سه سال یکبار آن‌ها در ارتباط با حوزه‌های تخصصی‌شان آموزش ببینند.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور با بیان اینکه برای سال آینده از معلمان نمونه استثنایی تقدیر خواهیم کرد، گفت: همچنین حمایت ویژه‌ای از جشنواره‌های علمی و جشنواره الگوهای تدریس در سال جاری خواهیم داشت.

وی از طراحی نظام جامع رفاهی برای معلمان استثنایی خبر داد و تصریح کرد: در صورت تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین در صورتی که قوانین به ما اجازه دهد، بنا داریم؛ این نظام را به تصویب برسانیم. در این نظام، معلمان استثنایی از بن، وام مسکن، حمایت مالی برای ادامه تحصیل و... برخوردار خواهند شد.

قدمی با بیان این مطلب که در حال حاضر یک تیم در حال بررسی ابعاد مختلف این نظام هستند، گفت: به دنبال افزایش پرداختی معلمان استثنایی و همچنین افزایش سختی کار آن‌ها در سال ۹۵ هستیم؛ چرا که باور داریم اضافه حقوقی که به این معلمان بابت سختی کار داده می‌شود، رقم‌های پایینی است.

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین سختی کار معلمان استثنایی ۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، افزود: متناسب با سوابق تحصیلی، این سختی کار افزایش خواهد یافت.

وی آمار معلمان استثنایی در کشور را ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته تسهیلات خوبی به معلمان ارائه می‌شد، اما با اجرای طرح خدمات کشوری، این تسهیلات قطع شد و ما در سال ۹۵ به دنبال احیای آن هستیم.
کد مطلب : ۷۲۲۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.