۰

واردات رسمی گوشی موبایل محدود شد

تاریخ انتشار
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۵
واردات رسمی گوشی موبایل محدود شد
آیدین آرام یک واردکننده گوشی موبایل در گفت و گو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از نوسان نرخ ارز انتقاد کرد و گفت:‌ تا زمانی که نرخ ارز در نوسان باشد امکان تجارت و فروش کالا وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر کالا را از شرکت تولیدکننده تحویل می‌گیریم و می‌فروشیم و زمانی که می‌خواهیم وجه کالای فروخته شده را به شرکت برند پرداخت کنیم، به دلیل افزایش نرخ ارز باید بیش‌تر از مبلغ اولیه بپردازیم که ادامه این روند تجارت را غیرممکن کرده است.

این واردکننده گوشی های سونی و اچ تی سی با بیان اینکه چند ماهی است واردات کالا را بسیار محدود کرده‌ایم، گفت: تجارت‌مان را به حدی که فروشگاه نمایندگی خالی نباشد کاهش داده‌ایم و عمده‌فروشی را محدود کرده‌ایم که  دیگر بازارها نیز شرایط مشابهی دارند.

وی ادامه داد: به این ترتیب اکنون اغلب نیاز بازار گوشی موبایل از طریق قاچاق تامین می شود.

آرام با اشاره به اینکه رکود چندساله قبل در 6 ماهه اخیر نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته، گفت:‌ در سال‌های اخیر قیمت‌ها هر روز افزایش می‌یافت و مردم از ترس اینکه فردا کالا گران‌تر می‌شود، خرید می‌کردند، اما در 6 ماه گذشته مردم به امید اینکه کالا ارزان‌تر می‌شود خرید نمی‌کنند و همین امر بازار را بیش‌ از پیش به رکود برده است.

این فعال بازار موبایل ادامه داد: در عین حال شرایط نیز برای کاهش قیمت فراهم نیست. قیمت کالای IT ارتباط مستقیمی با نرخ ارز دارد و نرخ ارز در نوسان است و کاهش نیافته است.

وی تصریح کرد: وعده‌های اجرا نشده دولت برای اجرای رجیستری برای جلوگیری از قاچاق موبایل، عدم ثبات نرخ ارز، عدم کاهش نرخ ارز، تک‌نرخی نشدن ارز و مالیات سنگین، باعث تشدید رکود در بازار موبایل شده است.

آرام گفت:‌ درنتیجه این شرایط و کاهش خریدهای مردم، بازار موبایل ایران حداقل 30 تا 40 درصد کوچک شده است.
کد مطلب : ۷۲۴۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.