۰

میدان نفتی مشترک با عراق آماده افتتاح

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
میدان نفتی مشترک با عراق آماده افتتاح
در حالی تولید آزمایشی نفت از میدان آزادگان شمالی آغاز شده است که با راه‌اندازی واحد فراورش، این میدان رسما افتتاح می‌شود.

در این رابطه مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی پیش از این با اشاره به پایان یافتن مراحل راه اندازی بخش نفت میدان آزادگان شمالی گفته بود: اتصالات به تلنبه خانه اصلی و جفیر نیز به پایان رسیده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت نیز به تازگی گفته بود: برنامه داریم، تا نیمه سال آینده تولید نفت از میدان آزادگان ( شمالی و جنوبی) را به حدود ٢٥٠ هزار بشکه برسانیم.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن نیز در نشست خبری دهم بهمن ماه امسال با اشاره به این که میدان آزادگان شمالی آماده بهره‌برداری است، مقدار سرمایه‌گذاری در این میدان را دو میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار عنوان کرده بود.

میدان آزادگان شمالی از جمله میدان های مشترک نفتی ایران با کشور عراق است که میزان نفت درجای آن معادل ٥,٦ میلیارد بشکه برآورد شده است.

طرح توسعه این میدان در دو فاز هریک با ظرفیت تولید ٧٥ هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری هر دو فاز آزادگان شمالی تولید از این میدان در مجموع ١٥٠ هزار بشکه نفت خواهد بود که در این مقطع فقط فاز اول اجرا شده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۷۲۵۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.