۰

ایمن ترین گلوله جهان ساخته شد!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
ایمن ترین گلوله جهان ساخته شد!
طراحی و تولید ادوات و تجهیزات نظامی ایمن تر یکی از چالش های اصلی محققان علوم نظامی به شمار می آید زیرا تاکنون پیشرفتهای چشمگیری در این عرصه به دست نیامده است.

با این حال گروهی از محققان علوم نظامی در ارتش آمریکا دست به کار شده و با هدف کاستن از حجم تلفات انسانی و به حداقل رساندن شمار زخمی ها و کشته ها در اثر برخورد شلیک های ناخواسته یا اشتباهی، ساختار جدیدی را برای گلوله به مرحله ثبت اختراع رسانده اند که قابلیت از کار افتادن و سقوط بر روی زمین را دارد.

در واقع این گلوله به گونه ای طراحی شده که پس از طی کردن مسافتی طولانی و درحالی که قاعدتا هدفی از شلیک آن وجود نداشته، به طور خودکار غیرفعال شده و بر روی زمین سقوط می کند و بدین ترتیب احتمال آسیب وارد شدن به افرادی که در مسیر آن قرار دارند به حداقل می رسد.

این فناوری درحالی ارایه شده که پیشتر تلاشهای مشابهی صورت گرفته که از آن جمله می توان به تجهیزات نظامی ضدخمپاره و یا مین هایی اشاره  کرد که با گذشت مدت زمان مشخصی غیرفعال می شوند. اما تاکنون دستاوری در زمینه ایمن سازی گلوله ها صورت نگرفته بود حال آنکه هیچ چیز در یک میدان نبرد به اندازه گلوله ها عامل کشتار نمی شود.

قلب تپنده فناوری جدیدی که در این نوآوری به کار گرفته شده مربوط به نوعی ماده فعال کننده می شود که بر اساس تنظیمات از پیش صورت گرفته در آن، پس از عبور از حد نصاب مسافت مورد نظر به طور خودکار فعال شده و موجب از کار افتادن و درنهایت سقوط گلوله بر روی زمین می شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۲۵۹۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.