۰

بازماندن 66درصد از ورود به خانه ملت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
بازماندن 66درصد از ورود به خانه ملت
با پایان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و شمارش آراء اخذ شده در سراسر کشور ترکیب مجلس آینده در حال شکل گیری است.۲۹۰ کرسی مجلس در انتظار چهره های منتخب مردم است تا برای یک دوره چهارساله قانون گذاری در کشور وکلای ملت را در بر بگیرد. از میان ۲۹۰ نماینده که در سال ۹۰ توانستند به مجلس نهم راه یافته و بر کرسی خانه ملت تکیه بزنند، تا این لحظه، ۱۹۱ نماینده مجلس نهم به طور قطعی از ورود دوباره به مجلس بازماندد. که این رقم شامل ۶۶ درصد از مجموع نمایندگان مجلس خواهد بود.

البته پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات، احتمال افزایش تعداد نمایندگان مجلس نهم که از راهیابی به مجلس دهم بازماندند وجود دارد.

همچنین از بین ۹ نماینده زن مجلس نهم، ۸ نماینده به طور قطعی از ورود به مجلس دهم بازمانده و یک نماینده زن از حوزه ساوه و زرندیه برای رقابت دوباره راهی مرحله دوم انتخابات شد.

براساس این گزارش بیشترین «تعداد» تغییرات در حوزه های انتخابیه استان اصفهان صورت گرفته که از بین ۱۵ حوزه انتخابیه ۱۲ حوزه با تغییر نمایندگان مجلس نهم مواجه شده است.

اما از حیث «درصد» در حوزه های انتخابیه استان های اردبیل، بوشهر و چهارمحال و بختیاری تمامی نمایندگان(۱۰۰%) حوزه های انتخابیه تغییر کرده و چهره های جدید بر کرسی های مجلس دهم تکیه خواهند زد.

همچنین از بین ۲۹۰ نماینده مجلس، سید جلال یحیی زاده نماینده تفت و میبد و علی اکبر آقایی نماینده سلماس در دوران حضور خود در مجلس نهم دارفانی را وداع گفتند و علیرضا مرندی نماینده مردم تهران هم به دلیل محدودیت سنی( بیش از ۷۵ سال) امکان ثبت نام و حضور در رقابت های انتخاباتی را نداشت.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۲۶۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.