۰

تلف شدن ۶۰ راس از حیات وحش در اثر بیماری طاعون

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
تلف شدن ۶۰ راس از حیات وحش در اثر بیماری طاعون
محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران گفت: این بیماری تاکنون موجب تلف شدن ۶۰ راس از حیات وحش شامل ۵۶ راس کل و بز، ۴ راس قوچ و میش در منطقه خجیر شده است.

وی ادامه داد: منشا این بیماری مشخص نیست، اما معمولا از دام‌های اهلی به حیات وحش سرایت می‌کند و ممکن است، دام‌های اهلی در مناطق  اطراف منشا این مشکل باشند.

کرمی افزود: در حال حاضر منطقه را قرق و قرنطینه کرده‌ایم، پایش‌ها نیز آغاز شده  و خوشبختانه در ۱۰ الی ۱۲ روز اخیر هیچ تلفاتی مشاهده نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون در جلوگیری و کنترل این بیماری، اظهار کرد: دامپزشکی باید حتما دام‌های اهلی را واکسینه کند، ما طی مکاتباتی که با اداره کل دامپزشکی استان تهران داشتیم، درخواست کرده‌ایم تا وضعیت بیماری را در سطح استان به ما اعلام کنند و در کلیه مناطق حفاظت شده دام‌های اهلی را واکسیناسیون کنند که البته این کار البته جزو وظایف قانونی سازمان دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی اعلام کرده است؛ هیچ دام اهلی آلوده‌ای در این منطقه  مشاهده نشده است، گفت: بنابراین در مورد علت بروز بیماری برای ما سوال به وجود آمده که طاعون نشخوارکنندگان از کجا ناشی شده است. به همین علت در روزهای آینده جلسه‌ای با دامپزشکی خواهیم داشت تا منشا بیماری مشخص شود.

 کرمی با تاکید بر اینکه این بیماری تنها در دره انجیر خجیر رخ داده‌است، ادامه داد: تاکنون همه لاشه‌ها امحا و آبشخور‌ها نیز ضد عفونی شده‌اند و حدود بیش از ۲۰ الی ۳۰ محیط‌بان در حال تلاش برای کنترل این بیماری در منطقه هستند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۷۲۶۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.