۰
یادداشت بهروز افخمی:

پاپاراتزیا جمع شید! خلایق هرچه لایق!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴
پاپاراتزیا جمع شید! خلایق هرچه لایق!
بهروز افخمی، مجری و تهیه کننده برنامه سینمایی «هفت» در یادداشتی در روزنامه هفت صبح به اخبار منتشرشده از آموزش تهیه کنندگی وی به داماد، معاون سیمای رسانه ملی در برنامه «هفت» واکنش نشان داد. 

متن کامل این یادداشت را در ادامه بخوانید:

یادداشت/ بهروز افخمی: ظاهرا یک پاپاراتزی بقیه پاپاراتزی های سینمای ایران را راضی کرده که جمع شوند و تحت یک فرماندهی واحد هرکاری به عقل ناقص شان می رسد بکنند تا حال مرا از خودشان بهم بزنند و برنامه «هفت» را از این راه تعطیل کنند! کار برنامه «هفت» گرفته است و تماشاچی هایش زیاد شده و اگر همین طور پیش برود دیگر کسی به حرف های مفت پاپاراتزی ها گوش نمی کند و دیگر کسی پاپاراتزی ها را با منتقدین عوضی نمی گیرد و دیگر حتی فیلمسازان ناشی هم اهمیت به نظر کافه چی و رفقایش نمی دهند. این طوری باشد کافه چی مجبور می شود همه کامنت ها را خودش برای خودش بریزد و به سلامتی خودش بالا بیاندازد آن هم بدون هرگونه خوراک و مزه! معلوم است وقتی کافه مشتری نداشته باشد کسی هم برای کافه چی پاکت هدیه نمی فرستد که آن بنده خدا باهاش خوراک تهیه کند و کنار کامنت بگذارد. کامنت خالی خالی را هم تا کی می شود بالا بیاندازی و بالا نیاوری؟! فقط نفهمیدم چطور شد که کافه پاپاراتزی این دفعه توانست برای خودش همدستانی توی روزنامه سینما پیدا کند و موش دوانی را از آنجا شروع کند.

فریدون جیرانی (سردبیر روزنامه سینما) البته بیگناه بود و روحش از موش دوانی پاپاراتزی یا پاپاراتزی های روزنامه اش خبر نداشت. او بلافاصله بعد از خرابکاری پاپاراتزی هایش به من تلفن کرد و توضیح مبهمی داد. گفت عکس و مطلبی که روزنامه سینما توی اینترنت منتشر کرده بدون اطلاع و اجازه او بوده و بلافاصله بعد از خبردارشدن از آن دستور داده حذفش کنند. من درست نفهمیدم فریدون چه می گوید و چرا عذرخواهی می کند تا روز بعد که شورش و آشوب پاپاراتزی ها گسترش پیدا کرد و تازه معلوم شد بندگان خدا به خیال خودشان چه جشنی به پا کرده اند.

قضیه چه بود؟ پاپاراتزی های روزنامه سینما با فتوشاپ یک عکس قلابی از من و یوسف منصوری (مشاور و طراح و جانشین تهیه کننده برنامه «هفت») مونتاژ می کنند که توش به نظر می رسد من دارم به او فیلمسازی یاد می دهم. زیر این عکس قلابی هم حرف هایی جعلی به من نسبت داده شد که خودشان درست کرده اند و مضمونش این که من دارم به داماد آقای پورمحمدی (معاون سیمای جمهوری اسلامی) آموزش تهیه کنندگی می دهم! نه تنها عکس ساختگی است بلکه حرف هایی که به من بسته اند هم ساختگی است و تنها چیزی که حقیقت دارد این است که یوسف منصوری یکی دو سال پیش ازدواج کرده و داماد آقای پورمحمدی شده است! قضیه وقتی خنده دارتر می شود که بدانید یوسف منصوری از سال ها پیش از ازدواجش به عنوان یکی از بهترین برنامه سازان توی تلویزیون مشغول فعالیت بوده و در دوران مدیریت های پیشین از از آقای میرباقری تا دارابی هم در طرح و برنامه بوده و در شبکه های یک و دو و سه و چهار و شش برنامه ساخته و برای برنامه هایی که ساخته چندبار مورد تقدیر قرار گرفته است.

من البته از همان اولین هفته های تولید برنامه «هفت» یوسف منصوری را شناختم و فهمیدم با جوان باهوش و لایقی روبرو هستم که هم تحصیلات خوب دارد و هم تجربه و سابقه در برنامه سازی و هم خیلی علاقمند به کار و پیگیری و خستگی ناپذیر است. بعد از تولید چهار برنامه اول وقتی که تهیه کنندگی برنامه هم به دوش من گذاشته شد به یوسف پیشنهاد کردم که تهیه کنندگی را به عهده بگیرد که زیربار نرف اما اصرار من البته تا امروز ادامه دارد. وقتی ایام جشنواره فجر رسید و پخش برنامه «هفت» زنده شد جنبه های تازه ای از توانایی یوسف منصوری برایم معلوم شد.

منصوری بود که محمدرضا شهیدی فرد را به برنامه آورد و ضمن مشورت با او ساختار و فرم جدید برنامه های زنده را طراحی و اجرا کرد. اصلا تهیه کننده و کارگردان دوره جدید و زنده برنامه «هفت» درواقع یوسف منصوری بود. او با تسلط و هوشیاری و احاطه ای که به حوادث جشنواره داشت و اطلاعاتی که لحظه به لحظه در اختیار من می گذاشت، باعث شد که ترس وسواسی من از اجرای برنامه زنده بریزد. اینها را که دیدم هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه «هفت صبح» گفتم یوسف منصوری کسی است که دارم اصرار می کنم تا آماده اش کنم و رضایتش را جلب کنم که تهیه کنندگی «هفت» را رسما به عهده بگیرد.

از همین جا بود که پاپاراتزی های جهان متحد شدند و شورش کردند و عکس مونتاژ کردند و یک تظاهرات پرشور خیالی در محیط مجازی بر علیه اقتصاد نفتی و مدیریت رانتی و روابط فامیلی راه انداختند و همه به هم لینک دادند و چراغ زدند و سنگ پای گمشدگی را در تیراژ میلیونی بین خودشان کلیک کردند.

عیبی ندارد! پاپاراتزی های سراسر جهان متحد شوید! می دانم دلتان از چی می سوزد! واقعیت این است که حق دارید حرص بخورید و حسودی کنید. یوسف منصوری از همه شما روی هم رفته باهوش تر و باسوادتر است. او رتبه اول کنکور و کارشناس ارشد فلسفه از دانشگاه تهران و برنامه ساز موفق و باسابقه تلویزیون است و فقط با همین برنامه «هفت» دارد کلیک همه شما را آجر می کند. خطر جدی است! متحد شوید و آنقدر عکس فتوشاپ کنید و تیتر بسازید تا بترکید! به قول قدیمی ها: خلایق هرچه لایق!
مرجع : نسیم
کد مطلب : ۷۲۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.