۰

ولایتی: خمیرمایه مبارزه با داعش، اقدامات فرهنگی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
ولایتی: خمیرمایه مبارزه با داعش، اقدامات فرهنگی است
علی اکبر ولایتی مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور بین الملل صبح امروز در همایش «جمهوری اسلامی ایران، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی افراط گرایی» گفت: ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی است. شخصیت بارز بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نیز فرهنگی بوده و بر خلاف سایر انقلاب های جهان، پیام انقلاب اسلامی ایران نیز فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با سلاح فرهنگ، توانسته مفاهیم خود را به دنیا صادر کند، افزود: دائیه انقلاب اسلامی، احیای ارزش های اسلام و تجدید مبانی اسلامی است.
ولایتی ادامه داد: طلیئه بازسازی و شکوه مجدد انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی است که در منطقه رخ داده؛ غربی ها و آمریکا درصدد مقابله با انقلاب اسلامی برآمدند و چون از طریق نظامی نتوانستند کاری از پیش ببرند، به روش ضد فرهنگ وارد عمل شدند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: در راستای اقدامات ضد فرهنگی، گروه های تروریستی را تشکیل داده و از آنها حمایت کردند و این گروه ها به مکان هایی که از مراکز مهم شکل گیری تمدن اسلامی در طول تاریخ بود، ازجمله سوریه، عراق، یمن، مصر و افغانستان، حمله کردند و ببینید در این کشورها چه اقداماتی انجام دادند.
ولایتی با بیان اینکه برای مقابله با امواج بیداری اسلامی، اقدامات ضد فرهنگی و افراطی را در پیش گرفتند، خاطرنشان کرد: به فجیع ترین وضع ممکن، زنان، کودکان و مردان را کشتند و آن را اخبار اول رسانه ها قرار دادند تا از اسلام چهره ای مشوش به تصویر کشیده شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در چنین شرایطی نامه رهبر انقلاب در تبیین دیدگاه های رهبر جامعه اسلامی برای این بود که بی واسطه به جوانان غرب بگویند این چهره واقعی اسلام نیست.
وی گفت: اگر در سوریه قرار است حکومتی شکل بگیرد، باید بر اساس رای مردم باشد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: ماوراءالنهر مرکز علم و فناوری بوده اما امروز به مرکز داعش تبدیل شده، غرب این گونه مرکز تمدن سازی را آلوده کرده و آن را به جایی به عنوان آوردگاه افراطیون تبدیل نموده است.
ولایتی ادامه داد: برای اینکه در مقابل این افراط گری ها بایستیم، هر اقدام نظامی که لازم باشد، جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد اما آنچه باید خمیرمایه اصلی مبارزات قرار گیرد، مبارزه فرهنگی با اقدامات ضد فرهنگی است.
وی گفت: در حقیقت، غرب به دنبال آن است که یک چهره مشوش از اسلام را در دنیا تصویر کند.
ولایتی با بیان اینکه آمریکائی ها قصد خیر از طرفداری آتش بس در سوریه ندارند و به دنبال تغییر حکومت سوریه هستند، تصریح کرد: آتش بس بهانه ای است برای تغییر حکومت بشاراسد. در حالی که تصمیم برای حکومت سوریه با اراده مردم بوده و تصمیم سازمان ملل و حکومت های دیگر در آن نقشی نخواهد داشت.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۷۲۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.