۰

لغو برخی تحریم‌های استرالیا علیه ایران

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
لغو برخی تحریم‌های استرالیا علیه ایران
به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس تصمیمات دولت استرالیا، بازرگانان این کشور از این پس برای نقل و انتقالات مالی بیش از 20هزار دلار استرالیا (14,436 دلار آمریکا) با شرکت‌های ایرانی ضرورتی برای دریافت مجوز نخواهند داشت.

استرالیا در سال 2008 تحریم‌هایی را به بهانه برنامه هسته‌ای ایران، علیه این کشور وضع کرد اما اکنون پس از آن‌که سازمان ملل، غرب و آمریکا تحریم‌های وضع شده علیه تهران را برداشته‌اند، تصمیم به رفع این تحریم‌ها گرفته است.

اداره امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی‌که استرالیا بخشی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران در سال 2008 را در اقدامی یک جانبه به حال تعلیق درآورده است، برخی از تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی می‌ماند.

تحریم‌هایی که همچنان علیه ایران به قوت خود باقی می‌ماند، شامل محدودیت‌هایی بر انتقال کالاهای حساس از نظر اشاعه هسته‌ای، تحریم‌های تسلیحاتی و موشک‌های بالستیک و تحریم‌هایی علیه برخی افراد و شرکت‌هایی است که اسامی آن‌ها در فهرست تحریم وجود دارد.

اداره مبارزه با پولشویی استرالیا (AUSTRAC) از نهادها می‌خواهد تا تمام پرداخت‌هایی را که از طریق یک کشور سوم به ایران و کره شمالی انجام می‌شود، گزارش دهند. این نهاد دولتی استرالیا می‌گوید که تمام نقل و انتقالات مالی به این دو کشور با ریسک بالایی همراه هستند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۷۲۸۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.