۰

استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای جنوبی چین

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای جنوبی چین
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نیروی دریایی ارتش آمریکا در روزهای اخیر، یک فروند ناو هواپیمابر را به همراه چند کشتی به دریای جنوب چین فرستاد. به این ترتیب، هزاران ملوان آمریکایی به این منطقه‌ اعزام شدند.

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، ناو «یو اس اس جان اِستنیس» روز سه‌شنبه وارد دریای جنوبی چین شد. «کلی داس،» سخنگوی ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام، گفت رزم ناو «یو اس اس موبایل بِی» و ناوشکن‌ های «یو اس اس استاکدِیل» و «یو اس اس چانگ- هون» نیز این ناو را همراهی می‌کنند.

وی افزود: ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین گشت زنی معمول خود را انجام می‌دهد. این در شرایطی است که چین در هفته‌های اخیر جنگنده ها، رادار و موشک زمین به هوا در این منطقه مستقر کرده است.

داس در ادامه گفت: نیروی دریایی آمریکا به طور مرتب در دریای جنوبی چین حضور خواهد داشت. کشتی ‌های ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام، سال گذشته در مجموع ( با احتساب زمان جداگانه برای هر یک از کشتی ها) 700 روز در این دریا بودند.

نیروی دریایی آمریکا از اکتبر سال گذشته (31 روز منتهی به 10 آبان) تاکنون دو گشت زنی بحث انگیز در دریای جنوبی چین داشت و ناوشکن های خود را در فاصله 12 مایل دریایی از جزایر مصنوعی‌ای که در مالکیت چین قرار دارند به حرکت در آورد.

پنتاگون ادعا می‌کند این محدوده از دیرباز جزء آبهای بین المللی بوده است و به همین علت به کشتیرانی در آنها ادامه خواهد داد. چین نیز اینگونه گشت زنی ها را تحریک آمیز توصیف می‌کند.
کد مطلب : ۷۲۹۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.