۰

اگر صلابت ‌آیت الله طبسی نبود ‌جریان تحجر مشهد را کردستان دوم می‌کرد‌

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
اگر صلابت ‌آیت الله طبسی نبود ‌جریان تحجر مشهد را کردستان دوم می‌کرد‌
آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت استان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: امروز جمعه‌ای است که با یک داغ جانسوز و فاجعه جانگداز مصادف بود.

امام جمعه مشهد افزود: امروز شاهد از دست رفتن یک عنصر بزرگ انقلابی درکنار نیم قرن مبارزه ایشان با رژیم ستمشاهی ومدیری ارزشمند را شاهد بودیم.

وی بیان کرد: بر حسب ارادتی که به آیت الله واعظ طبسی داشتم گاهی از اوقات در نماز جمعه در مقام تجلیل ازایشان صحبت‌هایی را ارایه می‌دادم ولی بدانید آیت الله واعظ طبسی از دنیا رفت و نمی‌توانید حرف من را دیگر از سوی تملق مشاهده کنید، با این رویکرد توجه به این نکته حائز اهمیت است که چنین شخصیتی در عرصه انقلاب، نظام و آبادسازی این آستان واقعا زحمات ارزشمندی کشیده است‌.

وی عنوان کرد: عمر انقلابی ایشان از عمر انقلاب بیشتر بود، با این نگرش در عرصه مبارزه با نظام ستمشاهی یک سخنور بزرگ وانقلابی بودند آن هم به گونه‌ای که در لحظات اول نهضت امام راحل نظام ستمشاهی در این شهر ایشان را دستگیر کردند چرا که محور انقلاب در شهر مشهد مقدس آیت الله طبسی بودند و در حالی که مقام معظم رهبری در تبعید به سر می‌بردند و بعد از برگشتن ایشان یک مثلث عظیم و بزرگ با نام‌های آیت الله هاشمی نژاد‌، آیت‌الله طبسی و رهبر معظم انقلاب به عنوان محور انقلاب در مشهد مورد توجه قرار گرفتند‌.

وی با اشاره به خدمات سازنده و چشمگیر آیت الله واعظ طبسی درتوسعه حرم مطهری رضوی،گفت: در دوران رژیم ستمشاهی مساحت حرم مطهر رضوی فقط سه هزار متر بود اما امروز بیش از 50 هزار متر است، در همین یک روزی خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم آیا آستان قدس رضوی خادمی توانا به مانند آیت الله طبسی داشته است رهبر انقلاب فرمودند خیر.

خطیب جمعه مشهد تاکید کرد:  تعادلی که ایشان بین شهر و حوزه ایجاد کردند به گونه‌ای بود که اگر صلابت ایشان نبود آنگاه جریان تحجر اینجا را کردستان دوم کرده بود، در نتیجه جوان‌های انقلابی بدانید هرچه از انقلاب دارید از این مرد بزرگوار است و این واقعیت‌ها را اگر بنده نگویم آنگاه به امام رضا (ع) خیانت کرده‌ایم‌.

وی با ابراز تأثر عمیق خطاب به جمع حاضر یادآور شد: این وجود مقدس در سحرگاه امروز چشم‌هایش را بست و از دست ما رفت، این ذخیره یک تابلوی توانمند قدرت مدیریت روحانیت و انقلابی بود که بر تارک تاریخ نصب شد و آیندگان باید این تابلو را ببینند و با این رویکرد خدمت شما برادران عزیز و مقام معظم رهبری که به داغ برادری عزادار نشستند و بیت آن مرحوم این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه انتخابات هفتم اسفند ماه پسوند حماسه 22 بهمن بود، عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند هر سال 22 بهمن باعث می‌شود که دشمن از مواضع خودش عقب‌نشینی کند و با این اعلام باید بگویم دشمن را در 22 بهمن و با این پسوند هفت اسفند بیشتر ناامید کردیم .

وی اظهار کرد: عزیزان منتخب در مجلس خبرگان رهبری 80 درصد کاندیدای جامعه مدرسین بودند و در مجلس پنجم خصوصیت این است که از اندیشه‌های متعدد تشکیل شده ‌و امیدواریم که مجلس پنجم با بهره‌برداری از برکت تنوع بینش‌ها به یک مجلس پویای ابتکاری مبدل بشود که مشکلات نظام وکشور و انقلاب را حل کند‌.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مجلس دهم، گفت: این تنوع نباید تبدیل به این بشود که مجلس دهم به یک میدان جدال و کشاکش‌های سیاسی مبدل بشود، با این نگرش نمایندگان مردم در مجلس دهم باید بدانند در اولویت بندی مطالبات دین در رتبه اول قرار دارد چراکه رای دهندگان به شما متدین بودند و به عنوان تکلیف شرعی آرای خود را به صندوق انداختند‌.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه یکی از محققین خارجی می‌گوید این انتخابات به جهان ثابت کرد که قدرت و سیاست مداری رهبر ایران تا کجا عمق دارد، تصریح کرد: باید اعلام کرد پیروز اصلی این انتخابات مقام معظم رهبری است و مردم به عنوان تکلیف شرعی به این فرمان رهبری عمل کردند‌.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امام راحل در یک فرمایشی می‌فرمایند کسی مدعی آن نیست که طبقات ضعیف در تنگناه‌های اقتصادی قرار دارد اما مسئله حفظ نظام و اسلام مورد توجه است و همچنین مردم ایران تحمل گرسنگی را دارند ولی تحمل وارد شدن ضربه به این نظام و انقلاب را ندارند، خاطر نشان کرد: اولویت در مطالبات مردم باید دین باشد، اگر کسی که وارد مجلس شده است و بخواهد یک ژست تساهل و تسامح بگیرد و نغمه ضد دینی و ارزشی در مجلس به بار بیاورد و جریان‌های لائیک و ضد اسلام را طرفدار خود کرده است آنگاه این برجسته‌ترین خیانت به موکلین خودش است.

وی افزود: دولت ‌همیشه در صدد تعامل با مجلس است و باید این را مورد توجه قرار دهد که این تعامل نباید یک طرفه باشد بلکه دولت هم باید تعامل برقرار کند، به عنوان مثال در همین مجلس موجود یکی از نمایندگان نخبه این شهر ما که خوشبختانه به مجلس بعدی هم راه یافت دو طرح اقتصادی ارائه داده ‌اما دولت حاضر نشده ‌طرح‌ها را در کابینه مطرح کند در نتیجه این که کسی از نقد دولت ناراحت شده ‌و شما او را دولت‌ستیز خطاب کنید آنگاه نمی‌شود گفت که تعامل برقرار کرده‌اید.

وی در پایان ابراز کرد و خواستار شد: امیدواریم در آینده نزدیک در مجلس دهم شاهد ابتکار و پویایی باشیم و از بین بردن مشکلات معیشتی مردم  در اولویت قرار بگیرد و مجلس دهم ما به عنوان تابلوی ترویج اسلام و ارزش‌های دینی قرار بگیرد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۷۳۰۱۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.