۰

افزایش صادرات نفت ایران به روزانه 1.65 میلیون بشکه

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۲
افزایش صادرات نفت ایران به روزانه 1.65 میلیون بشکه
رویترز به نقل از دو منبع صنعتی نوشت: انتظار می‌رود، تولید نفت ایران، سومین تولیدکننده نفت اوپک، در ماه مارس به مدد افزایش صادرات به اروپا افزایش یابد و از 1.5 میلیون بشکه در ماه فوریه به حدود 1.65 میلیون بشکه در روز در ماه مارس برسد.

این منبع آگاه که به گفته رویترز به صادرات نفت ایران آشناست، گفت: انتظار می رود که شرکت ملی نفت ایران پس از نهایی کردن شرایط قرارداد با شرکت های توتال فرانسه و سپسای اسپانیا که از ابتدای ماه مارس اجرایی می شود، در ماه جاری میلادی حدود 250 تا 300 هزار بشکه نفت به اروپا صادر کند.

به گفته یکی از منابع آگاه، شرکت توتال قراردادی برای خرید حدود 200 هزار بشکه نفت از ایران دارد و قرارداد سپسا برای خرید 35 هزار بشکه نفت در روز است، انتظار می رود که توتال در ماه مارس در مجموع 5 میلیون بشکه نفت از ایران بخرد.

به گفته منابع تجاری، لیتاسکو، بازوی تجاری لوک اویل روسیه، سپسا و توتال نخستین خریداران اروپایی نفت ایران پس از لغو تحریم ها بودند و در ماه فوریه محموله‌های آزمایشی از ایران دریافت کردند.

هلنیک پترولیوم، بزرگ ترین پالایشگاه نفت یونان نیز اعلام کرد نخستین محموله نفت خام ایران را در پایان ماه مارس دریافت خواهد کرد. تهران تلاش می کند تا پس از لغو تحریم ها، سهم از بازار نفت به ویژه بازار اروپا را پس بگیرد.

یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران روز سه شنبه گفت: صادرات نفت کشورش در ماه فوریه 500 هزار بشکه افزایش یافت و به 1.5 میلیون بشکه در روز رسید.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۷۳۰۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.