«سرگئی لاوروف»:

آتش بس در سوریه دائمی است

14 اسفند 1394 ساعت 19:54

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه آتش بس در سوریه دائمی است از احتمال مذاکرات مستقیم میان نمایندگان دمشق و مخالفان سوری در دور جدید مذاکرات حل بحران سوریه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آتش بس در سوریه ویژگی دائمی دارد و برای آن جدول زمانی یا شروط از پیش تعیین شده وجود ندارد.

وی در حاشیه نشستی در پاریس با اعلام این خبر افزود: توقف درگیری و ارسال کمک های انسانی و به جریان انداختن روند سیاسی فراگیر در سوریه باید به موازات هم صورت بگیرد و هیچگونه پیش شرطی در این رابطه وجود نداشته باشد.

لاوروف خاطرنشان کرد: آتش بس کنونی در سوریه نخستین گام برای توقف کامل درگیری ها در این کشور است. وی در ادامه سخنان خود، انجام مذاکرات مستقیم میان دمشق و مخالفان سوریه در دور جدید مذاکرات حل بحران این کشور را بعید ندانست.

وی با بیان این مطلب افزود: «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه ۹ مارس نشستی را با طرف های برگزار خواهد کرد و این اقدام در راستای فراهم کردن مقدمات مذاکرات حل بحران سوریه انجام خواهد شد.


کد مطلب: 73012

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/73012/آتش-بس-سوریه-دائمی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir