۰

وقتی دلالان ایرانی آیفون میان رده را گرانتر از پرچمدار می فروشند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۴
وقتی دلالان ایرانی آیفون میان رده را گرانتر از پرچمدار می فروشند
آیفون SE که در واقع تلفیقی از امکانات آیفون 6S در بدنه آیفون 5S است و به تازگی وارد بازار ایران شده هم اکنون به قیمت گزاف سه میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شده است.
به گزارش «عصر تعادل»، شرکت اپل اخیرا برای افزایش مشتریان خود به ویژه در بازارهای نوظهور و احتمالا چین (بزرگترین بازار خریدار گوشی‌های هوشمند) از این نسخه کوچک‌تر و ارزان تر (قیمت بازار جهانی) آیفون رونمایی کرد.
آیفون SE در شرایطی در بازار ایران به قیمت عجیب سه میلیون تومان قیمت خورده که قیمت جهانی این محصول از 399 دلار در مدل پایه شروع می‌شود و نهایتا به 499 دلار می‌رسد. اما از آنجا که این شرکت نماینده رسمی در ایران ندارد، واردکنندگان خرده پا به هر قیمتی که تیغ‌شان ببرد، در حال تحمیل قیمتهای نجومی خود برای این محصول میان رده به مشتریان نگون بخت هستند.
آیفون SE نمایشگر 4 اینچی با وضوح 326 پیکسل در هر اینچ دارد. این محصول جدید پس از آیفون ناموفق 5C، دومین تلاش اپل برای تصاحب بازارهای شلوغ رده متوسط است.
در واقع اپل به دنبال معکوس کردن روند کاهش فروش جهانی مهمترین محصول استراتژیک خود است.
قیمت جهانی این گوشی از قیمت 649 دلاری پرچمدار کنونی اپل که پرداخت آن از عهده بسیاری از خریداران خارج است، کاملا پایین تر است. اما نکته جالب اینجاست که آیفون SE در حال حاضر با قیمت کاذب سه میلیون تومانی خود (در نسخه 64 گیگابایتی) از آیفون 6S با همین ظرفیت حافظه 200 هزار تومان گرانتر و در نسخه 16 گیگابایتی از پرچمدار اپل با همین ظرفیت حافظه 350 هزار تومان گرانتر است.
این گوشی جدید از پردازشگر معروف A9 اپل بهره میبرد که سرعت این گوشی را دو برابر سرعت آیفون 5C می‌کند.
اپل پس از بالا بردن سایز نمایشگر آیفون 6 و 6 پلاس در سال 2014 این بار مجددا به همان سایز جمع و جور 4 اینچی بازگشته است.
قلب تپنده آیفون SE یک پردازنده 64 بیتی A9 در کنار یک پردازشگر حرکتی M9 درست مثل آیفون 6S است. این نشان می‌دهد که این گوشی می‌تواند دقیقا مثل پرچمدار کنونی اپل بازیها و برنامه ها را با همان نرمی و روانی اجرا کند. همچنین دوربین آیفون SE مثل آیفون S6 دارای وضوح 12 مگاپیکسل است و از امکان ثبت تصاویر Live و فیلمبرداری 4K برخوردار است.
آیفون SE در مقایسه با 5S دارای LTE، Wi-Fi سریع تر، شارژ باتری بیشتر، میکروفن جدید و امکان جدید و فوق العاده سیستم پرداخت اپل است.
تیم کوک، مدیرعامل اپل در مراسم رونمایی از این گوشی گفت: خیلی ها منتظر این گوشی بودند و فکر میکنم آنها این محصول را دوست خواهند داشت.
آیفون SE 399 دلاری دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی است و قیمت نسخه 64 گیگابایتی آن 499 دلار است. این گوشی در رنگهای طلایی و رز گلد و همچنین رنگهای سنتی تر سفید و مشکی عرضه شده است.
کد مطلب : ۷۳۶۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.