۰

پیروزی برنی ساندر و تد کروز در ایالت دیگر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
پیروزی برنی ساندر و تد کروز در ایالت دیگر
رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات آمريكا در دو حزب دموكرات و جمهوری خواه، روز سه شنبه، پنجم آوریل در ايالت ویسکانسین ادامه يافت. نتايج برآمده از رقابت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در اين ايالت، گوياي آن است كه برني ساندرز و تد کروز بار دیگر موفق به شکست رقبای پیشتاز و قدرتمند خود یعنی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ شدند؛ نتایجی که در ادامه می تواند بر جذابیت و حساسیت این رقابت ها تأثیرگذار باشد.
 
به گزارش «عصر تعادل»، به نقل از پايگاه خبري «پولیتیکو» سه شنبه 5 آوریل برابر با 17 فروردين رقابت هاي مقدماتي و درون حزبي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ايالت ویسکانسین براي دو حزب دموكرات و جمهوری خواه ادامه يافت و نتايج كلي برآمده از اين انتخابات، حاکی از آن است كه در میان نامزدهای دموکرات برني ساندرز در این ایالت 55.4 درصد آرا و تد کروز نیز در میان نامزدهای جمهوری خواه در همین ايالت50.8 درصد آرا را  به دست آوردند.

نتایج حاصل شده در ایالت ویسکانسین، در حالی رقم خورد که در مجموع انتخابات‌های درون حزبی که تاکنون برگزار شده است، هیلاری کلینتون در حزب دموکرات همچنان فاصله نسبتاً زیادی با پیروز این ایالت یعنی برنی ساندرز دارد و در نتیجه، کار ساندرز برای تغییر وضعیت بسیار سخت است.

از آن سو و در میان جمهوری خواهان نیز چنین حالتی حکمفرماست؛ به این معنا که تد کروز در حالی در ایالت ویسکانسین اکثریت آرا را به خود اختصاص داد که در مجموع انتخابات های درون حزبی که تاکنون برگزار شده، دونالد ترامپ همچنان فاصله‌ زیادی با تدکروز دارد و تغییر وضعیت برای تدکروز به اما و اگرهای فراوانی گره خورده است. 

از حاشیه های مهم پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی در ایالت ویسکانسین می توان به سخنان صریح و مستقیم باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا در رابطه با دونالد ترامپ اشاره کرد. باراک اوباما روز شنبه دوم آوریل در کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در واشنگتن گفــت: «دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سیاست خارجی و امور بین الملل ناآشناست و دنیا از دونالد ترامپ درخواست دارد خویشتنداری و متانت راحفظ کند».

در میان رقابت های نامزدهای حزب دموکرات نیز برنی ساندرز، نامزد پیروز ایالت ویسکانسین در جریان رقابت های انتخاباتی این ایالت و در جمع خبرنگاران و هواداران خود، رمز موفقیت و پیروزی های اخیر خود را این گونه توصیف کرد که «دلیل این موفقیت ها این است که ما در جریان مبارزات و سخنرانی ها جز حقیقت صحبت دیگری نمی کنیم». 

نامزد پیروز حزب جمهوری خواه یعنی تد کروز نیز پس از اعلام نتایج ایالت ویسکانسین، انتخابات پنجم آوریل را نقطه عطفی در رقابت های انتخاباتی خود اعلام و ابراز امیدواری کرد، این نتیجه در ادامه نیز تکرار شود. او در سخنانی خطاب به هوادارانش گفت: «از همه می خواهم در ادامه به ما بپیوندند؛ از همه کسانی که آمریکا را آزاد و مستقل می خواهند و نسبت به آینده آمریکا نگران هستند». 

هیلاری کلینتون نیز که از شکست های اخیر خود به نظر ناراحت است، در جریان شکست دیشب خود خطاب به هواداران گفت: «اگر شما از هواداران واقعی ما هستید، الان نیاز است با ما بمانید و به ما کمک کنید تا به سمت پیروزی نهایی حرکت کنیم».

جزئيات نتايج انتخابات روز سه شنبه نشان از آن دارد كه در ايالت ویسکانسین و در میان نامزدهای حزب دموکرات، برنی ساندرز 55.9 و هیلاری کلینتون 43.8 درصد آرا را کسب کرده اند. از سوی دیگر در میان نامزدهای حزب جمهوری خواه نیز در همین ایالت تد کروز 50.4 درصد، دونالد ترامپ 32.2 و جان کاسیچ 14.4درصد آرا را از آن خود کردند.
کد مطلب : ۷۳۷۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.