۰

«باراک اوباما» جزئیات جدیدی در مورد کشتن «بن لادن» افشا کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
به گزارش «عصر تعادل» به نقل از «داون نیوز»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با «سی ان ان» جزئیات جدیدی را درباره عملیات نیروهای آمریکایی در کشتن «اسامه بن لادن» رهبر سابق شبکه القاعده افشا نمود.
باراک اوباما گفـت: ما قبل از سال ۲۰۱۱ میلادی قصد انجام عملیات نظامی بر علیه «اسامه بن لادن» را داشتیم اما تا آن زمان اتفاق نظری در این مورد صورت نگرفته بود. به محض اطمینان از شروع عملیات در شهر «ایبت آباد» پاکستان نیروهای واکنش سریع آمریکایی به منطقه گسیل شدند و اسامه بن لادن را از پای در آوردند.
وی در ادامه اعلام کرد: اگر ما دست به انجام عملیات نظامی نمی زدیم «اسامه بن لادن» از منطقه فرار می کرد. وقتی مطمئن شدیم فرد شناسایی شده در «ابیت آباد» خود بن لادن است نیروها را به منطقه فرستادیم و ما از اتاق عملیات همه چیز را تحت نظر داشتیم.
وی با اشاره به چگونگی عملیات تصریح کرد: یکی از بالگردهای آمریکایی هنگام فرود در مخفیگاه بن لادن دچار سانحه شد و افراد تیم در این مورد خیلی نگران شدند. اما آسیبی به نیروهای شرکت کننده در عملیات نرسید، یکی از نیروهای عملیاتی با کار گذاشتن مواد منفجره بالگرد را منفجر کرد و افراد توانستند وارد مخفیگاه اسامه بن لادن شوند و وی را بکشند. اسامه بن لادن در طبقه سوم مخفیگاه خود کشته شد.
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم اسامه بن لادن در هنگام مرگ از یاد نبرده باشد که مردم آمریکا هنوز هم هزاران فرد بیگناه کشته شده در حوادث ۱۱ سپتامبر را از یاد نبرده اند.
«داون نیوز» گزارش  داده است که سازمان سیا چگونگی عملیات را در صفحه تویتر خود بارگذاری کرده است و کاربران به وضوح می توانند آنرا مشاهده کنند.  
کد مطلب : ۷۵۱۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.