۰
سخنگوی دولت می گوید رئيس جمهوري از لغو کنسرت‌ها ناراضي است

لغو پیاپی کنسرت ها ؛نارضایتی و دیگر هیچ؟!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۴
لغو پیاپی کنسرت ها ؛نارضایتی و دیگر هیچ؟!
عصر تعادل«حسن روحاني»، رئيس جمهوري اسلامي ايران، از لغو کنسرت‌ها ناراضي است. اين موضوع را «محمد باقر نوبخت» سخنگوي دولت امروز در جمع خبرنگاران و در نشست هفتگي، خود اعلام کرد. نارضايتي اعلام شده از سوي رئيس دولت هر چند به مذاق اهالي موسيقي خوش آمده اما سوال اين است «روحاني» قرار است بعد از اين اعلام نارضايتي، چه اقدامي در مقابل کساني که گفته مي‌شود بدون توجه به قانون، کنسرت‌هاي موسيقي را لغو مي‌کنند، انجام دهد؟
مطابق اخبار منتشر شده، طي هفته گذشته چند کنسرت از جمله، کنسرت «کیهان کلهر» و به ويژه کنسرت «شهرام ناظری» با همراهی «حافظ ناظری» به دستور مقامات قضایی لغو شده است. الغايي که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را دست به دامان رئيس قوه قضائيه کرد. علي جنتي درباره اين موضوع گفت: در حد بضاعتِ خود به رییس‌قوه‌ی قضاییه نامه خواهم نوشت.
نارضايتي رئيس جمهوري از يک سو و نامه ‌نگاري با رئيس قوه قضائيه از سوي يک عضو کابينه، از سوي ديگر، اين تصور را در ذهن مخاطبان اين برنامه‌ها ايجاد کرده است که شايد قرار است «اتفاق خاصي در اين حوزه رقم بخورد».
داستان لغو کنسرت‌هاي موسيقي به همين‌جا ختم نمي‌شود. پيش از اين نيز کنسرت‌هاي زيادي به صورت مستمر لغو شده‌اند که هر چند مسوولان تعداد آنها را در مقايسه با تعداد کنسرت‌هايي که مجوز دريافت کرده‌اند، ناچيز مي‌دانند اما کنسرت هاي لغو شده بيشتر برنامه‌هايي بوده که مخاطبان خاصي هم داشته‌اند.
دور نخست لغو کنسرت‌ها تقريبا هفت ماه بعد از روي کار آمدن دولت روحاني آغاز شد. اسفند 92، خبر آمد که کنسرت «لیان»، در بوشهر و کنسرت احسان خواجه‌امیری درمنطقه آزاد اروند، لغو شده است. تا اسفند 93، چهارده کنسرت ديگر نيز لغو شد. بعد از آن نيز مطابق گزارشي که وزير کشور داد فقط در بهار 94، نه کنسرت لغو شد. هر چند وزير کشور لغو نه کنسرت از 312 کنسرتي که مجوز آن صادر شده را رقم ناچيزي دانست.
در هفته اخير نيز لغو کنسرت کلهرو ناظري، موج جديدي از مخالفت با لغو بي‌قاعده کنسرت‌ها را سبب شد. لغوهايي که برخي مسئولان معتقدند، نه تنها بي‌قاعده نيست که اساسا مطابق قانون و بر اساس محتواي آنها، تصميم به لغو گرفته مي‌شود. حالا اما با اظهار نظر وزير فرهنگ و نامه نگاري او با رئيس قوه قضائيه به ويژه اعلام نارضايتي رئيس جمهوري، بايد منتظر ماند و ديد که قرار است چه تصميم براي اين بخش از فرهنگ کشور اتخاذ شود.
این یک سوی ماجراست و سوی دیگر آن به برداشت هایی سیاسی از حوزه فرهنگ بازمیگردد ؛ عده ای از هوادارن دولت یازدهم معتقدند ، منتقدان و مخالفان این دولت تشدید تقابل در حوزه فرهنگ را راهی برای مقابله با مجموعه سیاستهای دولت روحانی می دانند و به آن توسل می جویند؛ به طور قطع ماجرای لغو کنسرت های موسیقی ،انتظارات اهالی فرهنگ از دولت یازدهم را در سطح قابل اعتنایی بالا برده و بدل به نقد قدرت در حوزه اجرایی کشور کرده است . سئوال این است ؛مگر دولت متولی فرهنگ در کشور نیست؟و اگر هست ، حالا دارد چکار می کند؟
 
 
 
کد مطلب : ۷۵۹۲۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.