۰

صعود ایتالیا با حذف اسپانیا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۶
تیم های ملی فوتبال ایتالیا  اسپانیا از ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای یورو ۲۰۱۶ را برگزار کردند که طی آن ایتالیا با ارایه یک بازی خوب ۲ بر صفر پیروز شد و با شایستگی به مرحله بعد راه یافت.
ایتالیا در دقایق نخست بازی کاملا تهاجمی ظاهر شد و دو موقعیت عالی را ایجاد کرد. یک بار واکنش خوب دخیا توپ را به کرنر فرستاد و در مرتبه دوم ضربه برگردان جاکرینی به تیر دروازه اصابت کرد که البته داور خطای بازیکن ایتالیایی را اعلام کرد.

ضربه سر پارولو در دقیقه ۲۴ که به شکل خطرناکی از کنار دروازه اسپانیا به بیرون رفت دیگر حمله این تیم بود. ایتالیا در دقیقه ۳۳ به گل رسید. شوت محکم ادر از یک ضربه کاشته توسط دخیا برگشت داده شد اما کیلینی در میان مدافعان اسپانیا ریباند کرد تا دروازه حریف گشوده شود.

بعد از این گل اسپانیا توپ و میدان را در اختیار گرفت اما دفاع منسجم ایتالیا اجازه نداد حریف با وجود در اختیار داشتن توپ موقعیت جدی ایجاد کند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر لاجوردی پوشان خاتمه یابد.
نیمه دوم را اسپانیا تهاجمی شروع کرد و یک بار هم توسط موراتا دروازه ایتالیا را تهدید کرد اما در دقیقه ۵۷ این ایتالیا بود که تا یک قدمی گل دوم پیش رفت. ادر در حالت تک به تک با دخیا بهترین موقعیت برای گلزنی را از دست داد و توپ را به بدن دروازه‌بان اسپانیا کوبید.

بعد از آن بود که اسپانیا بر شدت حملات خود افزود. ضربه فنی پای چپ آدوریز و ضربه سر سرخیو راموس از جمله موقعیت های این تیم بود اما بهترین فرصت روی شوت سرضرب اینیستا بدست آمد که بوفون آن را دفع کرد.

در دقیقه ۹۰ بازی اسپانیا مهمترین فرصت خود را روی ضربه پیکه و واکنش عالی بوفون از دست داد تا ایتالیا یک دقیقه بعد توسط پله در یک ضد حمله به گل دوم دست یابد. این بازیکن در دهانه دروازه روی پاس دارمیان دروازه حریف را گشود.
بدین ترتیب تیم ملی ایتالیا با حذف مدافع قهرمانی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد تا حریف آلمان در این مرحله شود.
کد مطلب : ۷۷۶۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.