​ایران آماده پذیرایی از میلیون‌ها گردشگر

8 شهريور 1395 ساعت 22:59

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری‌ با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شد‌، گفت: با تأکیدات رئیس‌جمهور تا ۲۰۲۵ تعداد گردشگران ورودی را به ۲۰ میلیون می‌رسانیم.


به گزارش عصر تعادل، مسعود سلطانی فر در نخستین روز اجلاس وزرای گردشگری آسیا در هتل لاله تبریز در دیدار با وزیر گردشگری بنگلادش، با اشاره به اینکه همکاری با کشورهای اسلامی و منطقه در اولویت همکاری‌های گردشگری ایران قرار دارد، اظهار داشت: کشور بنگلادش نیز ازجمله کشورهایی است که قرابت فرهنگی و مذهبی زیادی با ایران دارد و این موضوع می‌تواند زمینه مناسبی برای توسعه روابط باشد.

وی با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و بنگلادش، روابطی چند ده ساله است، افزود: امیدوارم بر پایه این تعاملات، تفاهمات جدی‌تر و عمیق‌تری را در راستای توسعه روابط به امضا برسانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری را مهم‌ترین ابزار تعاملات ملت‌ها و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف دانست و گفت: در ایران جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی بی‌نظیری در کشور وجود دارد که ظرفیت زیادی برای توسعه گردشگری کشورهای مسلمان است.

سلطانی فر با بیان اینکه خدمات توریسم درمانی ایران، یک‌سوم تا یک‌پنجم کشورهای اروپایی است، تصریح کرد: این موضوع به‌شدت موردتوجه مسلمانان و سایر کشورها قرارگرفته و شاهد افزایش شمار این گردشگران در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میلادی بیش از 5 میلیون و 200 هزار گردشگر خارجی وارد ایران شده است، افزود: با تأکیدات رئیس‌جمهور تا 2025 تعداد گردشگران ورودی را به 20 میلیون می‌رسانیم و برای این موضوع برنامه‌ریزی گسترده‌ای را انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های گردشگری را تقویت کرده و ایرلاین ها را نوسازی کنیم، ابراز داشت: درزمینه صدور ویزا نیز برای اتباع 190 کشور دنیا ویزای فرودگاهی ایجاد شد تا به‌محض ورود به فرودگاه، ویزای 3 ماهه دریافت کنند که این موضوع با استقبال بالای گردشگران مواجه شده است.

وی صدور ویزای الکترونیک جهت افزایش تعداد گردشگران را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کشورهای مختلفی که به‌عنوان کشور هدف جذب گردشگر داریم، با افزایش دفاتر جذب با همکاری بخش خصوصی، برای ارتقای کیفیت ارائه خدمات آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود. 
این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از 5 هزار دانشجوی مرتبط با حوزه گردشگری در دوره‌های لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا مشغول تحصیل هستند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه پرواز تهران-داکا هم باید دوباره راه‌اندازی شود ولی با توجه به محدودیت‌های پروازی، در مرحله نخست، مسیرهای پرتردد در اولویت قرار دارد، ابراز داشت: در صورت تأمین زیرساخت لازم و درخواست، این موضوع را برای دو بار در هفته می‌توانیم موردبررسی قرار دهیم.

وی در پاسخ به درخواست وزیر بنگلادشی برای برقراری ارتباط تجاری در زمینه نفت و پتروشیمی، ادامه داد: در اجرای برجام فروش نفت افزایش‌یافته و می‌توانیم در زمینه فروش نفت به بنگلادش وارد مذاکرات جدی‌تری شویم که سفارت ایران و وزارت نفت در این زمینه وارد عمل خواهند شد.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 78249

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/78249/ایران-آماده-پذیرایی-میلیون-ها-گردشگر

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir