۰
عبدالباری عطوان؛

اردوغان، ایران را فریب داد!

تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۶
بعه گزارش عصر تعادل،روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود به قلم عبدالباری عطوان نوشت: «دخالت نظامی ترکیه در جرابلس معادلات پرونده سوریه را به هم ریخت و در حال حاضر دیگر سرنوشت بشار اسد موضوع اصلی این پرونده نیست.»
 
رای الیوم در ادامه سرمقاله خود آورد: «شاید بتوان گفت که اردوغان همه از جمله ایران و روسیه را فریب داد و تنها بعد از سفر اردوغان به موسکو و رایزنی ترکیه با ایران برای میانجیگری تهران درباره رابطه آنکارا با دمشق به جرابلس حمله کرد و قبل از اتخاذ سیاست بی طرفی از سوی ایران و روسیه علیه کردها وارد عمل شد. علاوه بر این هم اظهارات یلدریم مبنی بر باقی ماندن بشار اسد در دوره انتقالی در راستای همین سیاست اردوغان است.»
 
این روزنامه ادامه داد: «تنش میان آمریکا و ترکیه بیش از پیش نمایان خواهد شد به ویژه بعد از آنکه اردوغان آمریکا را میان ترکیه و کردها مخیر کرد و آمریکا کردها را انتخاب کرد. کردها از نظر آمریکا پیکارجویان زبردستی هستند که توانستند کوبانی و منبج را از داعش بگیرند و در آینده هم می توان بر آنها در آزادسازی الرقه اعتماد کرد.»
 
رای الیوم افزود: «ترکیه با داعش در جرابلس مواجه نشد و می خواهد پایگاه نظامی در منطقه کردنشین جرابلس در شمال سوریه مشابه پایگاه نظامی در اطراف موصل ایجاد کند. با این همه باید گفت که کردها مانند اعراب درس عبرت نمی گیرند؛ همانطور که آمریکا اعراب را رها کرد، کردها بدانند که اینک آمریکا هم آنها را به ترکیه فروخته است.»

 
1
کد مطلب : ۷۹۰۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}