۰

6 کار مهم پیش از فروش گوشی اندرویدی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۷
خب! این‌ها کارهایی است که باید برای این منظور انجام دهید:
1- از تمام اطلاعات و تنظیمات خود، بر روی حساب کاربری گوگل، یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید
نسخه پشتیبانی تمام اَپ ها(بازی‌ها و..)، لیست مخاطبین، یادداشت‌های درون تقویم، جی میل، اسناد درون گوگل درایو (Google Drive)، صفحات بوک مارک شده، تصاویر گوگل پلاس(Google+)، و باقی چیزهای دیگر را بر روی حساب کاربری گوگل خود ذخیره‌سازید.
از تهیه نسخه پشتیبانی تمام اطلاعاتتان، اطمینان حاصل کنید. و برای این منظور به " Settings>Accounts(Google را انتخاب کنید)>حساب کاربری گوگل را انتخاب کنید(Google account)" رفته و تمامی مواردی را که مدنظر دارید، در اینجا تیک بزنید.
حتی می‌توانید از رمز عبور Wi-Fi خود و بسیاری از تنظیمات دیگر دستگاهتان، نسخه پشتیبانی تهیه کنید. برای این کار به‌این‌ترتیب عمل کنید: Settings> Backup & reset> و در آنجا "Back up my data" را انتخاب کنید.
2- از تصاویر و فایل‌های ویدئویی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید.
نسخه پشتیبانی تصاویر و یا فایل‌های ویدیویی خود را بر روی cloud و یا به‌صورت دستی بر روی سیستم رایانه خود بریزید. برای ذخیره بر روی cloud گزینه‌های مختلفی در اختیاردارید؛ ازجمله، Dropbox، Flickr، Microsoft OneDrive، و یا Google Photos. تمام این برنامه‌ها به انتخاب کاربر، هم می‌توانند به‌صورت خودکار، هر زمان که شما عکس می‌گیرید، یک نسخه پشتیبانی از آن تهیه کنند و هم اگر بخواهید تنها زمانی که به آنتن Wi-Fi متصل‌اند این کار را انجام می‌دهند. اگر هنوز در هیچ‌کدام از این‌ها ثبت‌نام نکرده‌اید؛ این را بدانید که Flickr بیشترین فضا ذخیره‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد. ( یک ترابایت)
برای تهیه نسخه پشتیبانی از تصاویر و فیلم‌ها بر روی سیستم رایانه؛ ابتدا باید گوشی موبایل خود را به سیستم متصل کنید. اگر تاکنون این کار را نکرده‌اید، ممکن است در ابتدا نیاز به نصب داشته باشید. ولی اگر این کار را پیش از این‌ها انجام داده باشید، به‌سرعت وارد فرآیند خواهید شد.
تصاویر و ویدئوها بر روی حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند، ولی در صورت داشتن کارت حافظه، ممکن است بر روی آن‌هم باشند. هر دو این بخش‌ها را بازکنید، هم حافظه گوشی و هم کارت حافظه را. در صفحه بازشده، پوشه DCIM را انتخاب کنید. درون آن، می‌توانید پوشه تصاویر و ویدئوهای خود را بیابید. هرکدام از اطلاعات خود را که می‌خواهید، بر روی کامپیوتر خود کپی و پیست کنید و پس از اتمام کار، پوشه DCIM را از روی هر دو حافظه، پاک‌کنید.
به‌منظور امنیت بیشتر می‌توانید فایل‌های خود را به هنگام پاک‌کردن ریزریز کنید. برای این کار، ما برنامه رایگان File Shredder را برای ویندوز و Permanent Eraser را برای مک، پیشنهاد می‌دهیم.
3- از تاریخچه تماس‌ها و پیام‌های خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید.
اگر داشتن نسخه پشتیبانی از پیام‌ها و تماس‌ها برایتان اهمیت دارد، باید هرکدام را به‌صورت جداگانه ذخیره کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌های موجود، استفاده از برنامه SMS Backup+ است.
 این برنامه هر ورودی را در پوشه‌ای جداگانه بر روی Gmail شما ذخیره می‌سازد.
ذخیره‌سازی تاریخچه تماس برای مشتریان AT&T و Verizon ممکن است. کاربران این دو، با استفاده از AT&T Messages app و Verizon Cloud می‌توانید تاریخچه پیام و تماس‌های خود را ذخیره سازند.
4- اطلاعات خود را پنهان‌سازید.
وقتی از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبانی تهیه کردید، وقت آن می‌رسد که تمام آن‌ها را از روی دستگاه خود پاک‌کنید. برای اینکه مطمئن باشید هیچ اطلاعات شخصی‌ای بر روی گوشی باقی نمانده است، نباید تنها به بخش  factory reset (عملکردی که قرار است، گوشی شما را پاک‌سازی کرده و به همان حالتی برگرداند که از کارخانه بیرون آمده بود) اکتفا کنید. در بررسی‌های صورت گرفته دیده‌شده است، بسیاری از تصاویر و فایل‌های شخصی حتی پس از factory reset، بر روی موبایل باقی‌مانده‌اند.
در ابتدا باید تمام اطلاعاتتان را پنهان کنید، به این معنی که اگر کسی بخواهد هرکدام از اطلاعات شما را ببیند نیاز به رمز عبور خواهد داشت. برای این کار به‌این‌ترتیب عمل کنید: Settings>Security> Encrypt phone. این کار را با کارت SD هم می‌توانید انجام دهید. اگر می‌خواهید کارت حافظه را هم به همراه گوشی بدهید، این کار را انجام دهید.
5- فعال‌سازی مجدد قفل، را غیرفعال کنید.
اگر راه‌اندازی مجدد قفل را فعال کرده‌اید، آن را غیرفعال کنید. برای این کار: Setting>Security>و تیک گزینه Reactivation lock را بردارید.
6- حالا factory reset را انجام دهید.
برای این کار به‌این‌ترتیب عمل کنید: Settings>Backup & reset>Factory data reset و پس‌ازآن Reset phone را انتخاب کنید.
مرجع : آی تی رسان
کد مطلب : ۸۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.